شمار مردان 45 تا 64 ساله ایرانی مبتلا به بیماری دیابت رو به افزایش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محسن مقدمی معاون درمان و امور پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه براثر سوء تغذیه و کم‌تحرکی شمار مردان 45 تا 64 ساله ایرانی مبتلا به بیماری دیابت رو به افزایش است گفت: بیماری دیابت نیز در زنان از همان الگوی سنی و جغرافیایی مردان تبعیت می ‌کند اما شیوع این بیماری در زنان نسبت به مردان به ‌مراتب بیشتر است.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که قند خون آنان 100 تا 125 باشد به سمت بیماری دیابت و زیر 100 معمولی و 125 مبتلا به این بیماری هستند و خوردن غذاهای فوری، فشارخون، استعمال دخانیات، چاقی و کم‌تحرکی عامل بروز این بیماری شده است.
معاون درمان و امور پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در فارس 170 هزار بیمار دیابتی وجود دارد که 37 هزار نفر از آنان را می ‌توان شناسایی کرد و با هشدار های لازم از شیوع این بیماری جلوگیری می ‌شود.
مقدمی ادامه داد: در کشور برای هر فرد دیابتی سالانه 750 دلار هزینه درمان می ‌شود و افرادی که مبتلا به این بیماری هستند اگر به ‌موقع اقدام به مداوا نکنند براثر بیماری ‌های قلبی و عروقی جان خود را از دست می ‌دهند.
وی بیان داشت: بیش از 30 درصد از افراد از داشتن بیماری دیابت خود اطلاعی ندارند و روزانه 30 دقیقه فعالیت ‌های ورزشی، خوردن غذا های سالم و مصرف سه تا پنج واحد میوه و سبزی در کاهش این بیماری تأثیر بسیاری دارد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.