شیراز؛

فعالیت مراکز تخصصی مراقبت کنترل دیابت در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از فعالیت 9 مرکز تخصصی مراقبت کنترل دیابت در استان فارس خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دیابت در استان فارس رو به افزایش است و اداره بیماری ‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای دسترسی مردم به خدمات تخصصی بیماری دیابت، 9 مرکز تخصصی مراقبت کنترل دیابت در استان فارس را توسعه داد.
وی با بیان اینکه این اقدام با توجه به اهمیت کنترل بیماری دیابت و پیشگیری از عوارض ناشی از آن انجام شده است، گفت: دو مرکز دیابت در شیراز در درمانگاه ‌های حکیم و بهار و هفت مرکز هم در شهرستان ‌های خنج، ممسنی، خرم بید، اقلید، پاسارگاد، سپیدان و قیروکارزین فعال هستند.
ایمانیه افزود: تعداد مراکز ارائه ‌دهنده خدمات به بیماران مبتلا به دیابت در سطح دو  به 26 مرکز در سطح استان فارس افزایش یافت و در این مراکز به بیش از 13هزار بیمار مبتلا به دیابت، خدمات تخصصی، مراقبتی و آموزشی ارائه می ‌شود.
او شهروندان را به تغییر در الگوی زیستی و تغییر در سبک زندگی فرا خواند و گفت: اگر این تغییرات حاصل نشود هر چقدر مراکز کنترل دیابت توسعه یابد باز هم جوابگو نیست.
وی با بیان اینکه با مصرف صبحانه سالم می‌توان گامی به سوی پیشگیری و کنترل بیماری دیابت برداشت تصریح کرد: صبحانه سالم آغاز تغذیه سالم است و مصرف غذا های شیرین و پر چرب احتمال ابتلا به بیماری دیابت را افزایش می ‌دهد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار