یازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان روز جمعه با حضور بیش از 500 نفر از فعالان قرآنی استان یزد در مجتمع فرهنگیان استان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛علی زباندان مسئول فرهنگی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد و دبیر یازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان در استان یزد گفت: ارتقاء فعالیت های قرانی در جامعه، شناسایی ظرفیت های قرآنی و ترویج فعالیت های قرآنی در بین کانون های مساجد را از اهداف برگزاری این مسابقات برشمرد.

 زباندان افزود: این دوره از مسابقات در هفت رشته مفاهیم، تفسیر، صحیح خوانی نماز، قرائت، ترتیل، اذان و حفظ قرآن است که امروز در تمامی رشته ها به جز صحیح خوانی نماز، تفسیر و مفاهیم برگزار می شود.

وی گفت: در رشته صحیح خوانی نماز 282 نفر ثبت نام کرده اند که این مسابقات در هشت شهرستان استان یزد برگزار شده است.

به گفته دبیر یازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان مسابقات بخش خواهران با حضور 189نفر در رشته های قرائت، ترتیل و حفظ در رده های سنی 18 تا 30 سال برگزار می شود و در رشته حفظ 10، 20 جز و کل قرآن و قرائت نیز 43 نفر ثبت نام کرده اند .

وی گفت: مسابقات بخش برادران در دو گروه زیر 18 سال و 18 تا 30 سال انجام می شود که بیشترین آمار مربوط به رشته قرائت با 243 شرکت کننده است و کل شرکت کنندگان برادر 1223 نفر است.

دبیر یازدهمین دوره مسابقات قرآنی«مدها متان» در استان یزد گفت: برای این مسابقات یک هزار و 674 نفر ثبت نام کرده اند که آمار خوبی برای استان دارالعباده است.

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های مساجد کشور نیز روز جمعه از روند برگزاری مسابقات قرآنی «مدها متان» یزد دیدن کرد.

مرتضی طاهریان با حضور در مجتمع فرهنگیان استان یزد از نزدیک در جریان روند برگزاری این مسابقات قرار گرفت.

یازدهمین دوره مسابقات قرآنی « مدها متان» در مرحله استانی امروز (7 آبان) به مدت یک روز و با حضور فعالان قرآنی استان در مجتمع فرهنگیان یزد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار