یک کارشناس تغذیه طیور گفت:وارد کردن محصولات پروبیوتیکی در زنجیره تغذیه طیور منجر به کاهش هزینه های بهداشتی-درمانی و حفظ سلامت انسان می شود.

جلوگیری از مقاومت های آنتی بیوتیکی با استفاده از باکتری های زنده
آرش برزگر کارشناس تغذیه طیور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: استفاده از محصولات پروبیوتیکی(باکتری های مفید زنده) در جیره طیور منجر به حفظ سلامت انسان و کاهش بیماری های مختلفی که بشر امروزه با آن دست و پنجه نرم می کند، می شود.

وی اظهار داشت:امروزه از آنتی بیوتیک ها برای از بین بردن باکتری های مضر در روده مرغ و افزایش سرعت رشد آن بهره می برند که این کار منجر به جذب آنتی بیوتیک در گوشت و در نهایت انتقال آن به بدن انسان از طریق مصرف در زنجیره غذایی است.

برزگر استفاده بیش از اندازه آنتی بیوتیک در طیور را امری مضر برای سلامت انسان دانست و بیان داشت: آنتی بیوتیک با خاصیت جذب بالا در بافت های بدن مصرف کننده می تواند به مرور زمان منجر به ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی در بدن شود.

وی ادامه داد: این مقاومت آنتی بیوتیکی عوارضی همچون پس زدن پیوند در عمل های جراحی و به تعویق انداختن دوره درمان برخی از بیماری ها می شود.

برزگر تاکید کرد: پروبیوتیک ها بر تعادل باکتری های مضر و مفید روده تاثیر می گذارند و این تعادل را به نفع افزایش جمعیت باکتری های مفید تغییر می دهد، اگر آنتی بیوتیک ها را از زنجیره غذایی طیور حذف و پروبیوتیک ها را اضافه کنیم مرغ های ارگانیگی تولید می شوند که از پیشروی باکتری های مضر در بدن مرغ و دستگاه گوارش انسان و همچنین از ایجاد مقاومت های آنتی بیوتیکی  جلوگیری می کنند. 

وی یادآور شد: از معایب روش بکارگیری محصولات پروبیوتیکی می توان به هزینه بالای آزمایش های خالص سازی و تقلب های صورت گرفته در این روش اشاره کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار