معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور خبر داد؛

خوزستانی ها نگران داروهای تنفسی نباشند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: داروهای تنفسی مورد نیاز بیماران برای مقابله با مشکلات تنفسی پس از اولین بارش باران در خوزستان تامین و ذخیره شده است.

خوزستانی ها نگران داروهای تنفسی نباشند
حسین برزگر معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تامین داروهای تنفسی مورد نیاز استان خوزستان اظهار داشت: چند سالی است که پس از اولین بارش باران با حجم بالایی از مراجعات اورژانسی به بیمارستان ها و مراکز درمانی شهر اهواز و شهرهای اطراف هستیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: سال های گذشته بلافاصله پس از اولین بارش باران کار نظارت بر نحوه توزیع دارو و درمان در استان آغاز می شد. 

وی در این باره ادامه داد: امسال قبل از شروع بارش با برنامه ریزی طی سه مرحله فرآیند تهیه و توزیع دارو در استان را پگیری خواهیم کرد.

برزگر اظهار داشت: در مرحله اول طی نشستی با شرکت های پخش دارو هماهنگی های لازم جهت تامین و ذخیره داروهای تنفسی مورد نیاز مراکز درمانی صورت گرفته است و تمام شرکت های دارویی آمادگی لازم برای برطرف کردن هر گونه کمبود دارویی را در صورت لزوم دارند.

وی درخصوص مرحله دوم مقابله با مشکلات تنفسی در استان خوزستان گفت: پس از بازدید و بررسی های لازم از مراکز درمانی استان, کمبود چند قلم دارو مشاهده شد که از معاونت غذا و دارو درخواست تامین آن را کرده ایم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در مرحله سوم نیز تیمی ازطرف دانشگاه آماده است تا بلافاصله پس از اولین بارش باران به صورت میدانی و سرکشی مستمر بر نحوه درمان و توزیع دارو نظارت داشته باشد.

برزگر افزود: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دو پروتکل پیشگیری و درمان را در مقابله با مشکلات تنفسی در نظر گرفته است.

وی در همین رابطه گفت: در پروتکل پیشگیری با اطلاع رسانی به بیمارانی که زمینه آسم داشته و سال های گذشته به مراکز درمانی مراجعه داشته اند, از آنها خواسته شده که با مراجعه به این مراکز و دریافت دارو از حجم مراجعات به بخش های اورژانسی پس از بارش اولین باران پیشگیری شود.

برزگر درخصوص پروتکل دوم دانشگاه نیز بیان کرد: گروه آسم و آلرژی دانشگاه لیست تمام داروهای مورد نیاز را آماده و اقدام به تامین آن کرده اند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان با اشاره به اینکه زمان احتمالی اولین بارش باران در استان نیمه دوم آبان ماه خواهد بود, گفت: 22 مرکز درمانی دانشگاه و تمام مراکز خصوصی استان از همین حالا آمادگی صد درصدی برای مواجهه با مشکلات تنفسی در استان را دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار