« لئوناردو داوینچی از نگاه فروید » ترجمه مهدی افشار توسط انتشارات جامی منتشر شد.

مهدی افشار، مترجم در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص انتشار اثر جدیدش گفت: کتاب « لئوناردو داوینچی از نگاه فروید » را ترجمه کردم کار انتشار این اثر را انتشارات جامی برعهده داشت. کتاب « لئوناردو داوینچی از نگاه فروید » کتابی بسیار ارزشمند محسوب می شود این کتاب هنر را از منظر روانشناسی بررسی می کند و معتقد است هنرمند برای خلق اثر خود اراده نمی کند بلکه عوامل درونی و بیرونی سبب خلق اثر می شود. 

وی افزود: در کتاب « لئوناردو داوینچی از نگاه فروید » فروید روانکاوی می شود و روابط اجتماعی و خانوادگی وی مورد بررسی قرار می گیرد. در این کتاب علت ناقص ماندن آثار « لئوناردو داوینچی » می آید. کتاب دیگرم « برگزیده آثار راسل » است. این کتاب نیز توسط انتشارات جامی منتشر خواهد شد.

این مترجم ادامه داد:مجوز انتشار کتاب « برگزیده آثار راسل » توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد. در این کتاب نگاهی متفاوت به زندگی و بینش را مشاهده می کنیم. هرکسی که این کتاب را مطالعه کند با نگرشی متفاوت به زندگی آشنا می شود. مواردی مانند آموزش و پرورش ، اخلاق، روانشناسی، تربیت و دین را از دیدگاه های راسل استخراج می کند. به طور عمده نگاه کتاب به مسیحیت است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.