دومین مرحله نمونه گیری کارشناسان پرورش مرغ گوشتی بدون مصرف آنتی بیوتیک در قوچان آغاز شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان با اعلام این خبر گفت : مهمترين هدف مصرف آنتی بیوتیک ها در توليد مرغ گوشتي ، مقابله و حذف عوامل میکروبی در فرآیند تولید و کاهش میزان تلفات و عقب افتادگی ضریب تولید می باشد.
علیرضا قدرتی افزود: یکی از راه كارهای پيشگيري از مصرف آنتي بيوتيك در طی دوره پرورش جوجه گوشتی، اصلاح  نژاد مناسب، بدون دستكاري ژنتيكي این جوجه هاست که با این کار می توان دركمترين زمان پرورش با كمترين دان مصرفي، بيشترين راندمان توليد گوشت را بدست آورد.
قدرتی با بیان اینکه به اصلاح نژاد ها وساختار پرورش ، نياز به مصرف آنتي بيوتيك ها و ديگر عوامل خطر زا در سلامت مرغ به طرز چشمگيري كاهش می یابد افزود :بدون اينكه توليد به طور جدي تحت تاثير قرار گيرد زمينه براي حذف كامل اين عوامل فراهم میشود.
عیلرضاقدرتی با اشاره به دومین مرحله پرورش تعداد 11500 قطعه جوجه گوشتی بدون مصرف آنتی بیوتیک در طول دوره پرورش در قوچان اظهار داشت:در این واحد علاوه بر مسئول فنی و بهداشتی مستقر در مجموعه به صورت مستمر توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی، مورد بازدید قرار می گیرید و در هر مرحله پرورش از جوجه ها در سنین  ده روزگی، بیست و پنج روزگی و سی و پنج روزگی نمونه گیری هایی انجام  می پذیرد .
او تصریح کرد : آزمایش بروی نمونه ها در محل آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی صورت میگیرد و در نهایت با احراز عدم مصرف آنتی بیوتیک در طول دوره پرورش ، مجوز ارسال جوجه ها به کشتارگاه و ورود به بازار عرضه از طریق این شبکه صادر می شود.
انتهای پیام // ح خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.