سرپرست آزمایشگاه پزشکی قانونی استان خراسان رضوی از تسریع درپاسخگویی به آزمایشات و استعلام ها خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر علیرضا تیمچه حریری گفت: با بررسی روند پاسخدهی وتسریع در آزمایشات،حداقل زمان پاسخدهی آزمایشات تعیین گردید.
وی افزود: بر اساس این زمان بندی، زمان آزمایش تجسس مواد مخدر در افراد از دو هفته به یک هفته و آزمایشات کامل سم شناسی از دو ماه به یک ماه کاهش یافته است .
سرپرست آزمایشگاه پزشکی قانونی استان خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین باتامین کیت های مورد نیاز در بخش سروژنتیک پرونده های تجمع یافته شامل تشخیص لکه ها ،تعیین گروه خون در لکه و رابطه نسبیت از نیمه دوم سال 92و نیزسال 93 پس از اولویت بندی تسریع شده و پاسخ آنها به مراجع قضایی اعلام گردید. همچنین زمان پاسخدهی پرونده های آسیب شناسی از سه تا چهار ماه به 45 روز کاهش یافته است.
حریری همچنین از استقرار نظام استاندارد سازی در آزمایشگاه و ارتقاء سیستم های فناوری و آزمایشگاهی و بروز رسانی نرم افزارها خبر داد.
حریری افزود : در راستای توسعه ی پایدار تحقیق وپژوهش و با وجود محدودیت های موجود، مکانی به عنوان مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در خراسان رضوی اختصاص یافته و بااستقرار محل طرح بانک ژنتیک ایرانیان در آن، مرکز تحقیقات مربوطه علاوه برانجام وظایف محوله اهداف تحقیقاتی و پژوهشی را که در حل پرونده های قضایی موثر است، دنبال می کند.
انتهای خبر//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.