در راستای برنامه تحول نظام سلامت و اجرای بسته ارتقا هتلینگ، بازسازی و بهسازی ۵۸ بخش مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی قائم(عج)در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پس از بازدید سال گذشته وزیر بهداشت در بیمارستان قائم(عج) ۲۷ میلیارد تومان اعتبار به منظور ساماندهی، بازسازی و بهسازی فضای این مرکز تعلق گرفت که تا کنون ۱۷ میلیارد تومان از این اعتبار اختصاص یافته است.

دکتر محمد هادی سعید مدقق افزود: بر این اساس بازسازی و بهسازی ۲۵ هزار متر مربع از فضای بیمارستان قائم(عج) در قالب ۵۸ بخش بستری، بخش های مراقبت ویژه شامل ICU,CCU و فضای لابی در هشت فاز در دستور کار قرار گرفت که تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: در مرحله نخست، بازسازی و بهسازی کامل هفت بخش با فضایی بالغ بر ۵ هزار متر مربع زیر بنا در حال اجراست که یک هزار متر مربع از این طرح شامل بخش مراقبتهای ویژه با ۲۴ تخت، بخش قلب و لابی آماده بهره برداری شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اورژانس متمرکز و بخش گوش، گلو و بینی بالغ بر دو هزار متر مربع نیز به زودی افتتاح خواهد شد و بخش های استروک، شیمی درمانی و پروسیجر با زیر بنای دو هزار متر مربع تا پایان آبان ماه افتتاح خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی، در آزمون استخدامی آبان ماه امسال پیش بینی استخدام ۹۸ نیروی پرستار و ۵ منشی بخش(کارشناس مدارک پزشکی)برای بخش های تازه تاسیس بیمارستان قائم(عج) شده است.

دکتر مدقق ادامه داد : همچنین جهت بکارگیری ۳۵ نیروی کمک پرستار جهت بخش هایی که به زودی به بهره برداری خواهند رسید، در حال اخذ مجوز لازم از وزارت بهداشت هستیم.

وی گفت: راه اندازی و انتقال سریع بیماران اورژانس اعصاب به این بخش منجر به تخلیه اورژانس و کاهش ماندگاری بیمار در اورژانس اعصاب شده است و در مجموع ۳۲ تخت به تخت های نورولوژی اضافه شده است.

وی افزود: پیش بینی حداقل ۲۴ تخت برای اورژانس متمرکز شده است و ظرفیت تخت های قلب نیز از ۳۶ به ۵۶ تخت افزوده خواهد شد.

انتهای پیام// ز.ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.