شادگان و رودخانه جراحی و زهره از محدودیت منابع آبی رنج می‌برند اما مسؤولان به دنبال انتقال آب از این حوزه‌ها هم هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛مقامسی دبیر نظام صنفی کشاورزی شادگان گفت: شادگان و رودخانه جراحی و زهره از محدودیت منابع آبی رنج می‌برند اما مسؤولان به دنبال انتقال آب از این حوزه‌ها هم هستند.

هوشنگ مقامسی افزود: کمبود آب مهم‌ترین مشکل کشاورزی شادگان است و تداوم این موضوع می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور، بسیاری از روستاهای این شهر را خالی از سکنه کند.

وی گفت: در صورت ادامه این رویه مهاجرت روستاییان به حاشیه شهر تبعات خوبی را در پی نخواهد داشت.

دبیر نظام صنفی کشاورزی شادگان با بیان اینکه شهر شادگان و رودخانه جراحی و زهره از محدودیت منابع آبی رنج می‌برند اما مسؤولان به دنبال انتقال آب از این حوزه‌ها هم هستند افزود: این در حالی است که می‌توان با انتقال آب درون حوزه‌ای بخش زیادی از مشکل آب شادگان را برطرف کرد.

مقامسی گفت: از کارون تا جراحی 30 کیلومتر بیشتر فاصله نیست ولی انتقال آب درون حوزه‌ای صورت نمی‌گیرد این در حالی است که هزاران کیلومتر مسیر را با هزینه‌های سنگین و حفر تونل‌های عظیم طی می‌کنند تا آب را به خارج استان انتقال دهند که منطقی نیست.

دبیر نظام صنفی کشاورزی شادگان تاکید کرد: با حل مشکل آب در بخش کشاورزی شادگان نه تنها اشتغال زیادی در این شهر ایجاد می‌شود، بلکه شاهد رونق و بهبود وضعیت اقتصاد مردم و تثبیت حضور مردم در روستا‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.