۶۰۰ تخت بیمارستانی جدید در آبادان و خرمشهر ایجاد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛آموزنده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از فراهم شدن زمینه افزایش ۶۰۰ تخت بیمارستانی جدید در شهرهای آبادان و خرمشهر با تکمیل کار ساخت دو بیمارستان جدید در این دو شهر خبر داد.

علیرضا آموزنده در آئین تودیع و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده علوم پزشکی آبادان در سرسرای اجتماعات این دانشکده گفت: به گفته امام راحل(ره) کارکردن در این منطقه ثواب شهادت را دارد و توفیق خدمت در آن حتی برای یک نفس هم ارزشمند است.

وی با تقدیر از روسا و معاونان پیشین دانشکده علوم پزشکی آبادان که سبب شکل گیری و بلوغ این مجموعه شدند، افزود: با تلاشهای انجام شده از گذشته تاکنون، دانشکده علوم پزشکی آبادان جایگاه ویژه ای را در سطح کشور پیدا کرده و کسب این افتخارات حاصل شده زحمات تمامی کارکنان است.

آموزنده با بیان اینکه مشکلات در منطقه بوده و هنوز هم هست، گفت: معضلات کوچکی هستند که باید آنها را در بازده زمانی مشخصی رفع کنیم.

وی افزود: در ابتدای شروع به کار در این دانشکده با برنامه ریزی که انجام دادیم ابتدا رسیدگی به وضعیت بیمارستانها را مدنظر قرار دادیم چرا که اتاقهای عمل و بخش اورژانس از وضعیت مناسبی برخوردار نبودند به همین دلیل کار را از این بخش آغاز کردیم و توانستیم با حمایت منطقه آزاد اروند، بنیاد مستضعفان و وزارت بهداشت و درمان بستر افزوده شدن ۶۰۰ تخت بیمارستانی را در منطقه با اتمام کار ساخت دو بیمارستان طالقانی و شهید موسوی فراهم کنیم که با این اتفاق تعدادهای تخت بیمارستانی موجود در منطقه از استانداردهای کشوری نیز فراتر خواهد رفت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: همچنین در بحث تولید ثروت و نیروی انسانی نیز کارهای خوبی را به انجام رسانده ایم به نحوی که دانشجویان این دانشکده از قریب ۱۰۰ نفر در ابتدای کار، امروز به بیش از هزار نفر در رشته پزشکی و ۱۱ رشته دیگر بالغ شده است.

آموزنده با بیان اینکه در حوزه غذا و دارو نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، افزود: در زمینه بهداشت در ابتدای راهیم و در نظر داریم تا برای سال آینده بیشترین کار را در این بخش انجام دهیم و بسترهای ماندگاری برای بهره وری بهتر و بیشتر را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در تلاش برای ارتقای سطح سلامت در منطقه هستیم، گفت: افزایش سواد سلامت نیز باید در کنار سطح سلامت جامعه ارتقاء یابد، دانشکده علوم پزشکی آبادان تنها دانشکده مستقر در منطقه آزاد در سطح کشور است که باید این از این فرصت به بهترین نحو بهره ببریم.

آموزنده افزود: می کوشیم تا استانداردهایی را نیز در حوزه بهداشت تعریف کنیم تا بتواند الگویی برای سایر شهرهای کشور به ویژه در حوزه دریایی و بهداشت باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.