مشاور هیلاری کلینتون خود را حامی جنایات عربستان در یمن معرفی کرد

مشاور امنیت ملی کلینتون در جدیدترین اظهارات خود گفته است آمریکا برای حمایت از عربستان در یمن، می‌تواند وارد جنگ با ایران شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک مگ؛ مایکل مورل، رئیس سابق سازمان سیا و مشاور امنیت ملی هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات انتخابات آمریکا، روز سه‌شنبه پیشنهاد داد تا آمریکا به منظور حمایت از عربستان وارد جنگ با ایران شود.

وی پیشتر نیز صحبت‌هایی عجیب و جنجالی، از جمله مخالفت با توافق هسته‌ای ایران، حمایت از شکنجه های سازمان سیا و همچنین کشتار مخفیانه سربازان روسی در سوریه بر زبان آورده بود.

مورل در آخرین مصاحبه خود ادعا کرد: "کشتی های بسیاری از سوی ایران با حمل محموله‌های سلاح به سوی یمن حرکت می کنند. از نظر من هیچ ایرادی ندارد که سربازان نیروی دریایی آمریکا به منظور تغییر مسیر کشتی‌های ایرانی، وارد آن ها شوند."

مورل در ادامه اظهار کرد که این سیاست "سوالاتی در خصوص قوانین دریایی ایجاد می کند."

مورل با اظهارات خود به صورت غیرمستقیم اظهار کرده با جنگ با ایران مشکلی ندارد. این که فردی همانند او به عنوان مشاور امنیتی کلینتون فعالیت می کند، موضوعی بسیار هشدار دهنده محسوب می شود.

مورل یکی از مشاوران کلینتون است که با وی در روند کمپین انتخاباتی مشاوره های بسیاری داشته است. بسیاری از دیگر مشاوران کلینتون نیز امیدوار هستند آمریکا پس از انتخابات آینده، دخالت خود را در خاورمیانه افزایش دهد و در تبادلات خود با ایران با سختگیری بیشتری رفتار کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار