گیلان؛

هنرمند گیلانی برنده جایزه جشنواره آثار رادیویی

هنرمند صدا و سیمای مرکز گیلان ، ایران را بعد از 53 سال در جشنواره اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه صاحب اثرکرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛ مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان گفت : این افتخار نصیب مهدی آذری تهیه کننده برنامه ها و نویسنده و کارگران نمایش های رادیویی این مرکز شد.

حسن ظهیری افزود : نمایش رادیویی ارتعاش بعنوان تنها اثر ایران در این بخش به مرحله نهایی پنجاه و سومین جشنواره آثار رادیویی - تلویزیونی اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه راه پیدا کرد که هنرمند گیلانی بعنوان نویسنده ، کارگران و تهیه کننده برتر انتخاب شد

وی گفت : موضوع نمایش رادیویی ارتعاش زندگی دشوار یک جانباز دفاع مقدس است.

گفتنی است جشنواره abu prize از معتبرترین جشنواره ها در حوزه رادیو بوده و کارشناسان آن را معادل جشنواره سینمایی کن برای رادیو می پندارند.

"ارتعاش" به نویسندگی ، کارگردانی و تهیه کنندگی مهدی آذری و بازیهای خیره کننده ی بهرام نوری، صدف پیشه احسان، مجید پتکی، مهدی مددکار، طاهره اسماعیلی، عفت جمالی پور ، ابراهیم عاطفی، رضا جوشنی، برنا انصاری و بازیگر نوجوان پارسا پیر اعلایی و با صدابرداری معصومه همتی در رادیو گیلان شنیدنی شد.

لازم به ذکراست abu prize پنجاه و سه دوره است که با حضور یکصد و پنجاه و شش کشور برگزار می شود و به نظر می رسد این اولین باریست که یک نمایش رادیویی از ایران عنوان برترین اثر را از آن خود کرده است.

اختتامیه پنجاه و سومین جشنواره آثار اتحادیه رادیوی و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه با حضور هنرمندان 156 کشور جهان دیروز در اندونزی برگزار شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.