گیلان؛

اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در زندان‌ها

برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در زندان‌های کشور اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور صبح امروز در دیدار با آیت‌الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در زندان‌ها گفت: در زندان‌ها برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در دست اجراست و برگزاری محافل قرآن، ترجمه و تفسیر کلام الهی از جمله اقدام‌ها محسوب می‌شود و تلاش داریم پس از گذراندن دوران حبس افراد با پاکی و سلامت روح و جان به جامعه بازگردند.

اصغر جهانگیر افزود: با توجه به اینکه کاهش دستور جمعیت کیفری از سوی مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه مطرح است، در سال‌های اخیر با کاهش ورود به زندان مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه اصلاح و تربیت بدون داشتن فضای مناسب مشکل است، خاطرنشان کرد: توسعه زندان‌ها امر زیبنده‌ای نیست اما با توجه به نیازی که وجود دارد داشتن زندان با استانداردهای خوب الزامی است.

رئیس سازمان زندان های کشور با اشاره به اینکه ساختمان زندان‌ها بسیار قدیمی و فرسوده و با فضای نامناسب است، از ساخت زندان‌های جدید در کشور گفت: ساخت 34  زندان جدید با استانداردهای مناسب در کشور در دستور کار است.

جهانگیر گفت: ممکن است زندان‌ها مشکلات متعددی به لحاظ بهداشتی ایجاد کنند، بنابراین تلاش شده تا احداث زندان‌های جدید با استانداردهای مناسب در دستور کار باشد و پروژه زندان ضیابر یکی از همین اقدام‌ها است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.