اردبیل؛

وقوع رعد و برق همزمان با بارش برف در اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: وقوع رعدوبرق همزمان با بارش برف نادر است و برخی شهروندان از این پدیده دچار هراس شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی دولتی مهر در خصوص مشاهده پدیده نادر رعدوبرق در هنگام بارش برف افزود: وقوع رعدوبرق همزمان با بارش برف نادر است و برخی شهروندان از این پدیده دچار هراس شده‌اند که کارشناسان هواشناسی استان اردبیل در حال مطالعهاین پدیده هستند.

وی با اشاره به تداوم بارش‌ها تا اواخر روز چهارشنبه ادامه داد: بارش باران در شمال استان طی امشب کاهش می‌یابد اما در مقابل بارش برف در جنوب استان افزایش خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل میزان بارش برف در برخی شهرهای استان را نزدیک به نیم متر عنوان کرد و گفت: طی بارش شدید برف در دو روز گذشته میزان بارش برف در نیر و سرعین متجاوز از ۴۰ سانتی‌متر است.

علی دولتی مهر افزود: در اردبیل ۳۰ سانتی‌متر، در گرمی ۱۵ سانتی‌متر، در نمین ۱۰ سانتی‌متر و در مشگین شهر پنج سانتی‌متر بارش برف به ثبت رسیده است.

وی با تأکید به اینکه به غیر از شمال استان بارش برف در تمامی مناطق به ثبت رسیده است، متذکر شد: در شمال استان نیز بارش باران با ۲۷ میلی‌متر در بیله سوار و ۱۷ میلی‌متر در پارس‌آباد به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، وقوع ، رعدوبرق ، بارش ، برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لهراسبی
۰۰:۴۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
سلام
دیشب یعنی یکشنبه شب ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ در بروجرد برف می بارید و در عین حال رعد و برق هم می زد !! بدون اینکه طوفانی باشه