شهروندان قزوینی در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان از تمامی مشترکین گاز خواست تا در مصرف گاز صرفه جویی کنند .

علی حسنپور با اشاره به  نزدیک شدن فصل سرما و استفاده هم استانی ها از وسایل گرمایشی گاز سوز گفت : کاهش یک درجه سانتیگراد دمای فضای داخلی خانه  موجب کاهش ۶ درصدی در مصرف گاز می شود .

حسنپور گفت : رعایت نکات ساده ای همچون درزبندی پنجره های ساختمان، عایق بندی  لوله ها و مخزن موتور خانه ها، خاموش بودن بخاری در اتاق هایی که استفاده نمی شوند، عدم استفاده از شومینه به علت مصرف بالا، استفاده از پرده های ضخیم برای پنجره ها و تنظیم درجه حرارت خانه بین ۱۸-۲۱ سانتیگراد می تواند تاثیر بسیاری در کاهش مصرف گاز داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به عدم توجه به نکات ایمنی در مصرف گاز افزود : سال گذشته شاهد فوت  ۸ نفر از هم استانی ها به دلیل گاز گرفتگی بودیم .

حسنپور ،  بررسی مسیر دودکش ها و اطمینان از باز بودن آنها، استفاده از دودکش های H ، استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و توجه ویژه به تامین اکسیژن و هوای تازه در ساختمان هایی که از بخاری استفاده می کنند را از ساده ترین و مهم ترین نکات در پیشگیری از حوادث ناشی از مصرف گاز دانست.

وی یادآور شد : شهروندان در صورت بروز هرگونه حادثه مرتبط با مصرف گاز با شماره ۱۹۴ که شماره امداد گاز استان است تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار