بیرجند؛

نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی پدافند غیر عامل

آموزش و پرورش در فرهنگ سازی پدافند غیرعامل در جامعه نقش بسزایی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امروز در همایش دانش آموزی پدافند غیرعامل گفت:پدافند غیرعامل موضوعی است که کمتر در جامعه شناخته شده و ممکن است برای بسیاری از افراد جامعه پدافند غیرعامل مفهوم پدافند عامل را بدهد.

لامعی با بیان اینکه فرهنگ سازی در زمینه پدافند غیر عامل باید توسط آموزش و پرورش انجام شود،افزود:کادر آموزشی و معلمان باید پدافند غیر عامل را بشناسند و به دانش آموزان نیز معرفی کنند تا زمینه ی فرهنگ سازی مهیا شود.

وی گفت: آموزش پرورش نقش کلیدی در همه امورات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه دارد و اگر بخواهیم جامعه سالمی داشته باشیم باید ابتدا از آموزش و پرورش شروع کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز و یک میلیون مربی زیر نظر آموزش و پرورش است،افزود:این ظرفیت بسیار خوبی برای فرهنگ سازی در جامعه است.

لامعی گفت: پدافند غیر عامل، شامل تمامی طرح ریزی ها و اقداماتی است که موجب کاهش آسیب پذیری ها،افزایش پایداری ملی و تداوم فعالیت دستگاه های نظامی در مقابل تهدیدات خارجی شده ونیاز به بکارگیری سلاح ندارد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار