مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: نهادینه شدن صرفه جویی و مصرف بهینه انرژی نیازمند فرهنگ سازی است و این فرهنگ باید توسط نهادهای فرهنگی و اجتماعی در جامعه نهادینه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید مصطفی علوی ' افزود: ائمه جمعه نقش تاثیرگذاری برای فرهنگ سازی دارند و می توانند در زمینه نهادینه کردن مصرف بهینه انرژی در جامعه نقش آفرینی کنند.
وی که در دیدار با امام جمعه خمینی شهر سخن می گفت، افزود: صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی، رعایت نکات ایمنی، مخدوش نکردن شمارشگر ها و تخریب نشدن تجهیزات گاز رسانی برای استمرار خدمات کیفی گاز رسانی بسیار حائز اهمیت است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در عین حال تصریح کرد: متاسفانه شمار اندکی از مشترکان نسبت به مصرف بهینه گاز و رعایت نکات ایمنی بی توجه هستند.
وی اظهار کرد: برای حفظ ایمنی و نگهداشت شبکه های گاز استان اصفهان هزینه های زیادی انجام می شود که مردم عزیز استان از آن اطلاع دقیقی ندارند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، وضعیت خدمات گاز رسانی در شهرستان خمینی شهر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خمینی شهر از شهرستان های سبز استان به شمار می اید و تاکنون بیش از 104 هزار مشترک در این شهرستان زیر پوشش گاز طبیعی قرار گرفته اند.
سید مصطفی علوی بیان کرد: در این شهرستان بطور میانگین ماهیانه بیش از 36 میلیون متر مکعب در فصول سرد و 7میلیون متر مکعب در فصول گرم، گاز طبیعی به مصرف می رسد.
مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان به مشارکت این شرکت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این شرکت افتخار تقدیم 10 شهید و 150 جانباز به انقلاب اسلامی را دارد.
امام جمعه خمینی شهر نیز عملکرد اداره گاز خمینی شهر و شهرهای تابعه این شهرستان در ارائه خدمات و تکریم مردم را خوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه تاکنون شکایتی از این اداره وارد نشده است.
حجت الاسلام و المسلمین عباس رحیمی اظهارکرد: عدم صرفه جویی در مصرف گاز، اسراف و حق الناس محسوب می شود اما متاسفانه برخی از مردم به این موضوع توجه لازم را ندارند.
وی با تایید اینکه موضوع صرفه جویی باید در سخنرانی ها و محافل اجتماعی بیشتر مد نظر قرارگیرد، گفت: بی توجهی نسبت به صرفه جویی به بیت المال و نظام ضربه می زند.
امام جمعه شهرستان خمینی شهر، اضافه کرد: شرکت گاز و سایر دستگاه های زیربط باید از طریق وسایل ارتباطی و رسانه های گروهی نظیر صدا و سیما، جراید و مطبوعات، نصب بنر و توزیع بروشور و استفاده از تابلوهای شهری در فرهنگ سازی مصرف بهینه گاز که نعمت بزرگ الهی و سرمایه ملی کشور است، تلاش کنند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.