اصفهان؛

استفاده از انرژی پاک در مصارف خانگی

مدیر دفتر بازار برق شهرستان اصفهان گفت: نگاه وزارت نیرو به سمت استفاده از انرژی پاک در مصارف خانگی معطوف شده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ساراصالحی با اشاره به اینکه میزان مصرف در بخش غیر مولد (خانگی) برق بیشتر از سایر حوزه ها است افزود: تغییرات فصلی به ویژه در فصل تابستان با35 درصد افزایش بار نسبت به متوسط مصرف انرژی روبه رو هستیم که این موضوع نیازمند سرمایه گذاری برای کاهش این نرخ رو به رشد است.

مدیر دفتر بازار برق شهرستان اصفهان ادامه داد: از سال 87 با مدیریت پتانسیل طرح ها ، جلب اعتماد مشترکین و جابه جایی بار در حوزه صنعت شاهد 1.1 درصدی افزایش انرژی بوده ایم.

وی گفت: بیشترین همکاری با شرکت توزیع برق در میزان مصرف را صنایع داشته اند و نتیجه این همکاری کاهش 39 مگابایت مصرف برق و مدیریت بار در سال جاری شده که بالغ بر 14 میلیارد ریال پاداش برای مشترکین صنعتی به همراه داشته است.

صالحی با اظهار امیدواری از اینکه در 10 ماهه سال جاری شاهد کاهش 3 درصدی مصرف خانگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم افزود:تولیدات پنل های خورشیدی در منازل موجب تامین مصرف شخصی فرد و هم تزریق مازاد تولیدات به شبکه توزیع برق شهری خواهد شد.

وی در پایان گفت: میزان مصرف برق آلمان 3 برابر کشور ما است و با توجه به شرایط آب و هوایی آنان 25 درصد مصرف خود را از انرژی خورشیدی میگیرد که این مهم در کشور ما قابل بررسی و سرمایه گذاری است.  


انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.