ناتو از افزایش اختلاف ها میان رهبران حکومت وحدت ملی ابراز نگرانی کرد

سخنگوی ماموریت حمایت قاطع در افغانستان از افزایش اختلاف ها میان رهبران حکومت وحدت ملی به شدت ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، چارلز کلیفلند، سخنگوی ماموریت حمایت قاطع در افغانستان از افزایش اختلاف ها میان رهبران حکومت وحدت ملی به شدت ابراز نگرانی کرده است.

چارلز کلیفلند، خطاب به رهبران حکومت وحدت ملی گفته است که نگذارند اختلاف‌های سیاسی بر امنیت کشور اثر منفی بگذارد.

وی افزوده: ما طبیعتاً به نظام سیاسی افغانستان احترام می‌گذاریم و تنها توصیۀ ما این است که نگذارید سیاست‌ها، بی درنظرداشت این که چه استند، بر امنیت کشور و بر دستاوردهای هژده ماه اخیر تأثیر بگذارند.

این گفته ها در حالی مطرح می شود که مجلس سنای افغانستان نیز در پی تشدید اختلافات میان رهبران حکومت گفته است که آنان به فکر کشور و مردم نیستند و تنها به منافع خودشان می اندیشند.

سناتوران تاکید کرده اند که ادامه اختلافات رهبران حکومت تاثیر منفی بر روحیه نیروهای امنیتی در مبارزه با طالبان می گذارد و آنان باید هرچه زود تر این اختلافات شان را کنار بگذارند.

سناتوران به رهبران حکومت هشدار داده اند که اگر اختلافات شان را کنار نگذارند از سوی مردم دور انداخته خواهند شد.

این اظهارات و نگرانی ها پس از آن مطرح شد که ژنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری، رییس جمهور غنی و آقای عبدالله را به قوم گرایی و سمت گرایی متهم کرد و یاد آور شد که آنان به فکر کشور و مردم نیستند.

آقای دوستم گفته است، برای رییس جمهور غنی کسی که پشتو گب بزند و از ولایت لوگر باشد بسیار مهم است و برای آقای عبدالله کسی که تاجیک باشد.

پیش از این آقای عبدالله و غنی نیز یک دیگر را به بی حوصله گی و تکروی در تصمیم گیریها متهم کرده اند.

اما ریاست جمهوری در واکنش به اظهارات ژنرال دوستم گفته است که این گفته های معاون اول در شأن و جایگاه وی نبوده و اتهام های وارده او از سوی نهادهای عدلی و قضایی بررسی و به آن رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار