ریابکوف: برخی طرف‌ها، سعی در مانع‌تراشی عامدانه در مذاکرات سوریه دارند

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد رایزنی‌های جاری میان کشورهای شرکت‌کننده در مذاکرات لوزان، با دشواری روبروست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "روسیا الیوم"؛ "سرگئی ربایکوف" –معاون وزیر خارجه روسیه- تأکید کرد که رایزنی های جاری در "ژنو" سوئیس، میان کشورهای شرکت کننده در مذاکرات لوزان، با دشوای و موانع روبروست.

گفتنی است تعدادی از کارشناسان نظامی روسیه، آمریکا، عربستان، قطر و ترکیه، هفته گذشته برای بررسی راه های جداسازی تروریست ها از مخالفان میانه رو در حلب و بهبود اوضاع انسانی این شهر و نیز از سرگیری آتش بس، در ژنو گرد هم آمدند.

با این وجود، "سرگئی ریابکوف" امروز در اظهاراتی مطبوعاتی تأکید کرد که هیچ گونه تغییر یا حرکت رو به جلویی در چارچوب این مذاکرات به دست نیامده است.

وی در همین حین تصریح کرد:"بررسی ایده هایی که کارشناسان مطرح کرده‌اند هنوز کامل نشده و ادامه دارد که متأسفانه اوضاع حلب شرقی و اطراف آن بر این موضوع تأثیر می گذارد."

معاون وزیر خارجه روسیه، ادامه داد: "این رایزنی ها که برای اولین بار هم نیست، با ناتوانی برخی طرف ها از جمله نمایندگان شرکای ما در رسیدن به توافق مواجه است."

این دیپلمات روس تأکید کرد: "می توان گفت که برخی از طرف ها به صورت عامدانه سعی در مانع تراشی در مذاکرات و از بین بردن توافق هایی دارند که مسکو و واشینگتن تاکنون بدان دست یافته‌اند."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار