شیخ‌الاسلامی و آسوده مهمان بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛نادر شیخ‌الاسلامی و فرحناز آسوده به جشنواره‌ی جهانی فیلم مستند IDFA دعوت شدند.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: جشنواره جهانی فیلم مستند آمستردام یا ایدفا IDFA (International Documentary Filmfestival Amsterdam) جشنواره فیلم مستند است که به صورت سالانه در آمستردام پایتخت هلند برگزار می‌شود. این جشنواره یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم مستند در جهان است.

قاسم مصفا افزود: جشنواره بین المللی فیلم مستند آمستردام فیلم‌هایی را بر می‌گزیند که خلاقانه و با توجه به ذات هنر سینما تولید شده باشند. در این جشنواره مستند های خلاقه در اولویت قرار دارند.

ایدفا به دنبال آثاری است که علاوه بر دارا بودن جذابیت و نوآوری های سینمایی، بازتاب دهنده اجتماع و برانگیزاننده ی مخاطب نسبت به مسائل اجتماعی باشند.

ایدفا می کوشد در سطح بین الملل جشنواره ای با موضوعات، عقاید و دیدگاه های گوناگون باشد. ایدفا بزرگترین جشنواره فیلم مستند جهان است.

تبادل آرا و عقاید، یکی از پایه های شکل گیری ایدفاست. این جشنواره هر ساله در کنار پخش فیلم های مستند، طیف گسترده ای از برنامه های آموزشی را نیز شامل می شود. این برنامه ها متضمن این اصل هستند که تبادل اطلاعات مستلزم گفتمان آزاد است.

نادر شیخ الاسلامی فلیمساز و از موسسین اصلی دفتر سینمای جوانان ایران در تالش است که تاکنون موفق به کسب مقام در جشنواره های بین المللی آسیا و اروپا از جمله مونیخ، هنگ کنگ، ژاپن، ایتالیا، فرانسه و فنلاند شده است.

بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام از تاریخ ١٦ تا ٢٧ نوامبر ١٦ آبان تا ٧ آذر در کشور هلند برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.