نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اقتصادی دولت با راه اندازی بازارچه مرزی چنگوله در مهران موافقت کرده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سلام امینی اعلام کرد: با پیگیری های مستمر صورت گرفته کمیسیون اقتصادی هیات دولت با ایجاد بازارچه مرزی در منطقه چنگوله موافقت کرد.

وی گفت : این مصوبه باید در هیات دولت نیز بررسی شود و در صورت موافقت اعضای کابینه برای ابلاغ به وزارت کشور ارسال خواهد شد.

وی افزود : وزارت کشور نیز باید به منظور انجام مقدمات و تامین زیرساخت های مورد نیاز آن را به مسئولان استان ارائه دهد تا هر چه سریعتر شاهد اجرایی شدن این مصوبه باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم تاکید کرد: استان دارای ظرفیت های بسیار متنوعی بویژه در حوزه نفت و گاز و آب و خاک است که در صورت بهره برداری مناسب می توان از این ظرفیت های برای توسعه منطقه بهره برد در کنار این مزیت ها وجود 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق نیز می تواند به سکوی پرتاب استان به قله های پیشرفت و توسعه تبدیل شود.

امینی اظهار کرد : امروزه نقاط مرزی به مهمترین مزیت کشورها برای رونق صادرات تبدیل شده اند و مرزهای استان نیز با توجه به اینکه بیشتر جنبه صادراتی دارند، می توان از این فرصت مغتنم برای فتح بازارهای استان های عراقی در آنسوی مرز بهره گرفت.












انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۴ آبان ۱۳۹۵
سلام ایرو باد خاک و فلک همه در کارند تا تونانی در اوری و به غفلت نخوری