معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: مسمومیت دارویی شایع ترین علت مراجعه به بخش مسمومیت بیمارستان ها می باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رضا محمدی افزود: بر اساس آمار کودکان زیر 6 سال صدمه پذیرترین گروه به شمار می روند که دلیل آن در دسترس قرار دادن داروها و همچنین آموزش ناکافی به کودکان درخصوص خطر ساز بودن دارو می باشد.

وی، عدم توجه به میزان مصرف دارو، مصرف دارو در تاریکی و خواب آلودگی و مصرف خودسرانه را از دیگر علل مسمومیت دارویی برشمرد.

محمدی با اشاره به اینکه هفته نخست آبان از سوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت به عنوان هفته پیشگیری از مسمومیت ها اعلام گردیده است گفت: امسال نیز یازدهمین دوره از هفته مسمومیت ها به منظور نحوه پیشگیری و درمان مسمومیت و کاهش مرگ و میر ناشی از آن در چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

وی برپایی کارگاه های آموزشی ویژه تکنسین های دارویی و پرستاران، کارگاه آموزشی مسمومیت ها ویژه مربیان بهداشت مدارس و مدیران مهدکودک ها، بازدید مدارس از معاونت غذا و دارو و تهیه و توزیع 2 نمونه بسته آموزشی را از برنامه های این هفته برشمرد.

محمدی اضافه کرد: در حال حاضر مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم با شماره تلفن 03833342413 و 03833335511 و 1490 در ساعات اداری آماده پاسخگویی به کلیه سؤالات دارویی و مسمومیت مردم استان می باشد.

روز شمار امسال «هفته پیشگیری از مسمومیت ها» به شرح زیر است:

1) شنبه 1 آبان: پیشگیری از بروز مسمومیت ناشی از داروها
2) یک شنبه 2 آبان: پیشگیری از مسمومیت در اطفال
3) دوشنبه 3 آبان: پیشگیری از مسمومیت ناشی از گازها و منواکسیدکربن
4) سه شنبه 4 آبان: پیشگیری از مسمومیت با مواد غذایی و گیاهان سمی
5) چهارشنبه 5 آبان: پیشگیری از بروز مسمومیت با سموم دفع آفات و مواد شیمیایی
6) پنج شنبه 6 آبان: پیشگیری از مسمومیت ناشی از گزیدگی ها
7) جمعه 7 آبان: پیشگیری از مسمومیت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و محرک

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار