شهرکرد؛

انتخابات شوراهای دانش آموزی در یک هزار و 867 مدرسه

همزمان با سراسر کشور، نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در یک هزار و 867 مدرسه استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از برگزاری نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور در یکهزار و 867 مدرسه دولتی، غیر دولتی، عشایری و استثنایی استان خبر داد.

بهروز امیدی گفت: از مجموع 160 هزار دانش آموز این استان در سال تحصیلی جدید 125 هزار و 624 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

وی، تقویت اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری و مشارکت جویی دانش آموزان را از اهداف تشکیل شوراهای دانش آموزی عنوان کرد.

امیدی اضافه کرد: در مقطع ابتدایی در دوره اول بر حسب تعداد دانش آموزان پايه سوم و در دوره دوم ابتدایی بر حسب دانش آموزان پايه چهارم تا  ششم تا  100 نفر دانش آموز  5 نفر، از 101 تا 150 نفر دانش آموز 7 نفر  و  از 151 دانش آموز به بالا 9 نفر به عنوان عضو اصلی و علاوه بر آن 2  نفر به عنوان اعضای علی البدل برای شوراهای دانش آموزی انتخاب می شوند.

وی ادامه داد: در مدارس متوسطه دوره اول و دوم هم متناسب با تعداد كل دانش آموزان همان مدرسه تا جمعیت 250 نفر دانش آموز 5 نفر عضو، از 251 تا 350 نفر دانش آموز 7 نفر عضو و از 351 تا 550 نفر دانش آموز 9 نفر عضو و از 551 دانش آموز به بالا 11 نفر به عنوان عضو اصلی  انتخاب و  در هر مدرسه 2 نفر به عنوان اعضای علی البدل قرار می گیرند.

امیدی یاداور شد: گروه های بازدیدی ‌شهرستان ها، نواحي و مناطق تابعه و استان بر نحوه انتخابات در مدارس استان نظارت داشتند.

به گفته وی؛ ارزشیابی پایانی نیز در اردیبهشت ماه سال آینده (1396) و در پايان سال تحصيلی جاری انجام خواهد شد و طبق سنوات قبل از رتبه های اول تا سوم مدارس منتخب به تفکیک جنسیت و دوره تحصیلی به نحو مقتضی تقدیر می شود.

گفتنی است: آیین نمادین زنگ نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی صبح روز گذشته دوشنبه 3 آبان 95 با حضور جمعی از مسئولان استانی در دبیرستان دخترانه باهنر شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.