برخی از مداحانی که مدعی ولایت مداری هستند، سخنان مهم رهبری را رعایت نمی کنند و به اجرایی کردن نکاتی که اهمیت زیادی ندارد و رهبر به آن تأکید چندانی نکرده اند، اکتفا می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین یوسف ربیعی کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار تکیه حسینی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اهمیت ولایت مداری در برگزاری هیئت ها گفت: مقام معظم رهبری، در خصوص موضوع مداحی و هیئت داری، توصیه هایی داشته اند و البته روی برخی از این توصیه ها تأکید بیشتری کرده اند. بنابراین باید این سفارش ها نسبت به دیگر فعالیت ها در اولویت قرار بگیرند.

وی افزود: متأسفانه برخی از مداحانی که مدعی ولایت مداری هستند، سخنان مهم رهبری را رعایت نمی کنند و به اجرایی کردن نکاتی که اهمیت چندانی ندارد و رهبر به آن تأکید چندانی نکرده اند، اکتفا می کنند.

این کارشناس مسائل مذهبی در خصوص توصیه های مهم مقام معظم رهبری اظهار کردند: برای مثال رهبر معظم انقلاب به اهمیت موضوعات اجتماعی حماسه عاشورا و بیان آن ها در هیئت ها تأکید کرده اند. این در حالی است که بسیاری از هیئت ها از بیان موضوعات مهم اجتماعی غافل اند.

ربیعی ادامه داد: همچنین در بحث امر به معروف و نهی از منکر که از آن به عنوان علت قیام امام حسین(ع) یاد می شود، توضیح دقیقی داده نمی شود. برای مثال باید بگوییم که معروف و منکر هر کدام دارای سه مرتبه و درجه هستند. درجات منکر عبارت است از ارتکاب( شامل یک فرد است که گناهی را انجام می دهد؛ مانند فرد معتاد)، اشاعه ( که مثال بارز آن مشروب فروش است) و در آخر اقامه ( که نمونه آن قانون گذاری است که حکم به اجرای قانون فحشا می دهد)

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) در مبارزه با فحشا به دنبال قسم سوم منکر(اقامه) رفتند که برای عامل اصلی فحشا یعنی حکومت ظلم قیام کنند. از این رو باید این موضوع در هیئت های بیان شود و مفهوم امر به معروف و نهی از منکر برای همگان تبیین شود.

 ربیعی در پایان گفت: باید از منبری ها و متولیان هیئت ها بخواهیم که مطالبه عمومی کردن از اقامه کننده یک فحشا را به مردم آموزش دهند. نباید در مجالس عزاداری به بیان مرتکبین منکر در واقعه کربلا اکتفا کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار