شیراز؛

غذای سالم؛ نیاز سلامتی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفت: غذا جزء مواد ضروری برای زنده ماندن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کتر حسین نیک نهاد معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سازمان های غذا و دارو و وزارت های بهداشت در دنیا، مسوول سلامت غذا هستند و مسوولیت تولید غذا، بر عهده بخش های خصوصی و نظارتی است.
او ادامه داد: برای مواد غذایی به ویژه تولیدات کارخانه ها، استانداردهایی تعریف شده و از دو سال گذشته تاکنون، ارزیابی فرآورده های خام کشاورزی هم به این لیست افزوده شده است.
دکتر نیک نهاد اضافه کرد: دانشگاه های علوم پزشکی موظف هستند آزمایشگاه های ارزیابی سلامت غذا داشته باشند که غذاها را مورد سنجش قرار داده و تا حدی که می توانیم رعایت استانداردها را پایش کنیم.
معاون غذا و داروی دانشگاه غذای سالم را نیاز سلامتی برشمرد و گفت: بیشتر بیماری ها در نتیجه غذا و آلودگی های غذا ایجاد می شوند و همه در معرض آنها هستیم، انواع بیماری های قلبی عروقی به عنوان نخستین عامل مرگ و میر در دنیا به دلیل غذا و عادت های غذایی ایجاد می شود، انواع بیماری های عصبی و بیماری های دیگر هم به دلیل غذای ناسالم و رژیم غذایی ناسالم است.
 او با اشاره به موج جدید تبلیغات مصرف غذا های سالم در دنیا، افزود: در کشور ما هم این موضوع پیگیری می شود و امیدواریم بتوانیم عادت های غذایی مردم را در مسیر استفاده از غذاهای سالم سوق دهیم.
دکتر نیک نهاد اضافه کرد: کار دانشگاه تنها خط قرمز سلامت غذا است، در استان فارس سعی کردیم در رابطه با کار کارخانه ها کوشیدیم شرایط را تسهیل کنیم، سیستم الکترونیکی راه اندازی شده است تا ضرورت مراجعه حضوری کمتر شود و برای گرفتن مجوزها و پروانه ها کمترین زحمت نیاز باشد و زمینه تولید فراهم شود.
او مسایل اصلی را مربوط به سطح عرضه و بالا بودن تعداد واحدهای عرضه محصولات غذایی برشمرد و ادامه داد: 50درصد نمونه های آزمایشگاه های ارزیابی، نمونه هایی است که از سطح عرضه جمع آوری می شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تایکد بر برخورد جدی با متخلفان، گفت: وظیفه ما، پایش سلامت محصولات غذایی است. 
او با اشاره به وضعیت خوب صنعت غذا و محصولات غذایی در استان فارس، یادآور شد: در این زمینه از میانگین کشور بهتر هستیم.
انتهای پیام/ر


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار