معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اقامه نمازهای جماعت یومیه در مساجد مناطق شهری استان امسال به 80 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حجت الاسلام حشمت الله رستمی اعلام کرد: تا پایان سال گذشته نماز جماعت تنها در 60 درصد مساجد مناطق شهری استان اقامه می شد.

وی  گفت : امسال در شورای تبلیغ استان و با تفاهم نامه منعقد شده با حوزه علمیه زمینه جذب و اعزام تعداد بیشتری از روحانیان به مساجد مناطق شهری فراهم شد .

وی در خصوص وضعیت اقامه نمازهای جماعت در مساجد مناطق روستایی هم گفت : اکنون از مجموع 200 روستای بالای 2 هزار نفر جمعیت و دارای مسجد، با جذب روحانی طرح هجرت زمینه اقامه نماز جماعت در 64 مسجد فراهم شده است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد : حضور روحانی طرح هجرت نیازمند تامین اعتبار لازم است که به علت محدودیت های مالی تاکنون امکان جذب تعداد بیشتری روحانی برای اقامه نماز جماعت در مساجد مناطق روستایی فراهم نشده است.

رستمی اظهارکرد: با وجود این اقدام ها برای جذب روحانی و فراهم شدن اقامه نماز جماعت در مساجد ولی هنوز به نقطه مطلوب دست نیافته ایم و رسیدن به وضعیت ایده آل نیازمند برنامه ریزی و حمایت منسجم تر برای اقامه 100 درصدی نماز جماعت در مساجد استان است.














انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.