رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان عدم آشنایی برخی از رانندگان به تکالیف قانونی خود در هنگام تصادف را عاملی برای ایجاد گره های ترافیکی دانست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ نوراله خادم اعلام کرد: هنگام وقوع تصادف بخاطر عدم آشنایی و اجرای صحیح قوانین و مقررات بارها شاهد گره های ترافیکی سنگین و تصادف های ثانویه در پی وقوع یک تصادف جزیی هستیم.

وی گفت: در آیین نامه راهنمایی و رانندگی آمده هر گاه تصادف تنها منجر به خسارت مالی شود به نحوی که امکان حرکت از وسیله نقلیه سلب نشده باشد رانندگان موظفند بلافاصله وسیله نقلیه را برای رسیدگی و بازدید کارشناسان تصادف در محل حادثه به کنار راه منتقل کرده تا موجب سد معبر نشوند.

وی افزود : در صورت وقوع تصادف منجر به خسارت چنانچه میزان خسارت وارده به خودروی زیان دیده بیش از 63 میلیون و 300 هزار ریال نباشد در مواردی که وسایل نقلیه مسبب و زیان دیده در زمان حادثه دارای بیمه نامه معتبر باشد و بین طرفین حادثه اختلافی وجود نداشته باشد طرفین می توانند بدون اخذ گزارش از مقامات انتظامی به شرکت بیمه مراجعه و نسبت به دریافت خسارت اقدام کنند.

وی  تاکید کرد : به استناد ماده 87 آیین نامه راهنمایی و رانندگی، راننده هر وسیله نقلیه که مرتکب تصادف به جرح یا فوت گردد موظف است بلافاصله وسیله نقلیه را در محل تصادف متوقف و با نصب علایم ایمنی هشدار دهنده رانندگان وسایل نقلیه دیگر را از وقوع حادثه آگاه کند.  

سرهنگ خادم اظهارکرد : در تصادف های منجر به جرح در صورتی که وسیله نقلیه دیگری برای انتقال فوری مجروحان به مراکز درمانی موجود نباشد، راننده عامل تصادف می تواند با علامت گذاری محل قرار گرفتن چرخ ها در سطح راه اقدام به حمل مجروحان با وسیله نقلیه خود کند.











انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.