مهاباد؛

دستگیری ماهیگیران متخلف سردشتی

7 ماهیگیر متخلف در سردشت دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی سردشت گفت : در جریان گشت زنی های مستمر و مداوم ماموران این اداره در حوزه استحفاظی شهرستان ، 7 متخلف صید غیرمجاز ماهی قبل از ارتکاب جرم دستگیر شدند.

خالد بایزیدی افزود : این افراد در کنار رودخانه زاب ، با موتور برق اقدام به صید غیرمجاز ماهی می کردند که با تلاش و همکاری دوستداران محیط زیست سردشت این افراد شناسایی و دستگیر و برای انجام مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

بایزیدی اظهار داشت : در این ماموریت یک دستگاه موتور برق و 50 متر کابل از این افراد کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به برخورد جدی این اداره با متخلفان محیط زیست گفت : باستناد ماده 11 قانون شکار و صید، هرگونه صید و شکار با ادوات و آلات غیرمجاز از جمله موتور برق و مواد منفجره جرم تلقی شده و با متخلفان از طریق مراجع قضایی برخورد می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت اظهار کرد: بر این اساس با اخذ ضرر و زیان وارده به محیط زیست به ازای هر قطعه ماهی یک میلیون ریال و 6 ماه زندان محکوم خواهند شد.

وی اضافه کرد : استفاده از موتوربرق برای صید غیرمجاز آبزیان امسال در مقایسه با پارسال بطور چشمگیری کاهش پیدا کرده است..

خالد بایزیدی همچنین در خصوص ممنوعیت صدور مجوز شکار پرندگان گفت : امسال هیچگونه پروانه شکار پرنده صادر نمی شود و سال 95 در استان آذربایجان غربی شکار ممنوع اعلام شده است

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.