ارومیه؛

اجرای طرح آهن یاری وویتامینD دربوکان

مدیریت شبکه بهداشت و درمان بوکان از اجرای طرح آهن یاری و ویتامین D3 برای دانش آموزان مقطع متوسطه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ ،محمد عباسی مدیرشبکه بهداشت ودرمان بوکان گفت: طرح آهن یاری و ویتامین D3 در سال تحصیلی 95-96 با همکاری مدیریت آموزش و پرورش بوکان برای 16هزار و 850 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه سطح شهرستان در حال اجرا است.

عباسی افزود: با توجه به اهمیت پیشگیری از کم خونی در دانش آموزان دختر که مادران فردای جامعه را تشکیل می دهند و همچنین تاًمین ویتامینD3 مورد نیاز بدن در کلیه ی دانش آموزان مقطع دبیرستانی ( دوره هفتم تا دوازدهم) اعم از دختر و پسر این طرح در دست اجرا قرار گرفته که در مجموع حدود 1 میلیارد و 700 میلیون ریال از طرف شبکه بهداشت و درمان بوکان هزینه شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح هر دانش آموز در طول تحصیل 9 عدد پرل ویتامینD3 که ماهیانه باید یک پرل را دریافت می نماید.

مدیریت شبکه بهداشت ودرمان بوکان اضافه کرد: طرح آهن یاری مختص دانش آموزان دختر است که برای هر دانش آموز یک قرص آهن در هفته داده می شود و طول مدت اجرای برنامه 16هفته میباشد که هر دانش آموز باید 16قرص آهن ( بصورت هفته ای یک قرص) را در پایان طرح دریافت نماید.

عباسی در مورد موارد منع مصرف قرص آهن اظهار داشت: موارد منعی برای مصرف قرص آهن بین دانش آموزان وجود ندارد مگر در خصوص دانش آموزان مبتلا به تالاسمی ماژور – هموسیدروزیس و همو کروماتوزیس که نباید قرص آهن مصرف نماید.

لازم به ذکراست که ویتامینD موجب افزایش جذب کلسیم از روده و انتقال آن به استخوان‌ها برای حفظ میزان کلسیم و فسفر می‌شود و کمبود آن نیز موجب پوکی استخوان در بزرگسالی و راشیتیسم در کودکی می‌شود و فقر آهن هم کاهش یادگیری، خستگی زودرس، سرگیجه، کاهش توان کاری و مقاومت بدن و احتمال ابتلا به بیماریها را به دنبال دارد.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.