ارومیه؛

اجرای طرح آموزش تغذیه و آهن یاری در مدارس بوکان

در طول سالتحصیلی طرح آموزش تغذیه و آهن یاری و مکمل یاری در مدارس شهرستان بوکان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مدیر آموزش وپرورش بوکان با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح آموزش تغذیه وآهن یاری ومکمل یاری با مگادوز ویتا مین D مدارس شهرستان بوکان اجرایی شده است و این طرح در طول سالتحصیلی ادامه می یابد .

احمد رحمانی، افزود: نظر به اهمیت کم خونی وپوکی استخوان در بین دانش آموزان دختر وبرای مقابله با کمبود ریز مغزی ها در بین گروههای سنی در معرض خطر ،برنامه ارتقاء سلامت دانش آموزان دختر از طریق آموزش تغذیه وآهن یاری هفتگی و برنامه مکمل یاری با ویتامین D برتر دانش آموزان دختر متوسطه اول و دوم اجرا خواهد شد .

مدیر آموزش وپرورش بوکان با تقدیر از همکاری و تعامل سازنده شبکه بهداشت و درمان شهرستان ادامه داد: در سالتحصیلی جاری علاوه بر استمرار برنامه مکمل یاری با ویتامین D برای دانش آموزان دختر، اجرای این طرح برای دانش آموزان پسر دوره اول ودوم متوسطه نیز در دستور کار قرار دارد.

رحمانی گفت : مدت اجرای طرح آن یاری 16 هفته وبرای هر دانش آموز تحت پوشش طرح 16 قرص فروس فومارات در نظر گرفته شده است.

وی ، مدت اجرای طرح مکمل یاری با مگادوز ویتامین (D) را 9 ماه اعلام کرد و گفت: در این طرح نیز برای هر دانش آموز 9 عدد قرص ژله ای 50 هزار واحد ی بین المللی ویتامین D به صورت ماهیانه یک عدد قرص در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.