مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه گفت : مشارکت خانواده ها در برنامه های آموزش و پرورش از موضوعات پر اهمیت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛، محمد مجرد مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه در هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش ارومیه ضمن تبریک هفته پیوند اولیاء و مربیان با بیان این مطلب گفت: موفقیت و عملیاتی شدن کلیه طرح ها و برنامه هایی که در سیستم آموزش و پرورش در بخش های مختلف آموزشی و تربیتی اجرایی می شود به میزان مشارکت و همکاری اولیاء و مربیان بستگی دارد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در قالب برنامه های ستاد پروژه مهر و بازگشایی مدارس در این مدیریت اظهارداشت: برگزاری آئین های نمادین استانی و شهرستانی زنگ جوانه ها، غنچه ها و زنگ مهر ، برگزاری آئین رژه خودرویی سرویس های مدارس، اعزام کاروان های دانش آموزی راهیان نور و بسیاری دیگر از برنامه صورت گرفته باعث شد تا سالتحصیلی 96-95 را متفاوت تر و با شکوه تر از سالهای قبل آغاز کنیم و شاهد تحسین مقامات وزارتی، کشوری و استانی در این زمینه باشیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه درادامه با ارائه گزارشی از روند اجرایی شدن مصوبات شهریور ماه شورای آموزش و پرورش ارومیه ، خاطرنشان کرد: بررسی موضوع اختصاص 5 درصد سهم آموزش و پرورش از عوارض شهرداری، تعیین میزان مشارکت اولیاء دانش آموزان مدارس عادی، برنامه ریزی برای اجرای طرح جمع آوری کاغذ ها و کتب باطله و برگزاری آئین نمادین جمع آوری پسماندهای مدرسه ای و ... از اهم مصوبات جلسه قبلی شورای آموزش و پرورش بود که اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است.

مجرد همچنین طرح بررسی برقراری امنیت اجتماعی و روانی دانش آموزان با مشارکت نیروی انتظامی را از دیگر مصوبات شورای آموزش و پرورش شهرستان ارومیه در شهریور ماه عنوان کرد و افزود : با توجه به جلسات متعدد و کارشناسی های صورت گرفته در راستای عملیاتی شدن این طرح و با نظر مثبت شورای آموزش و پرورش این طرح جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

حسن خانی فرماندار ارومیه نیز در این نشست بر لزوم تسریع در عملیاتی شدن مصوبات شورای آموزش و پرورش تاکید و اظهارداشت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا اکثر مصوبات شورا در فاصله یکماه جلسات شورای آموزش و پرورش به مرحله اجرا برسند.

وی با بیان اینکه مشارکت دستگاه ها و نهاد های مختلف دولتی و غیر دولتی با آموزش و پرورش باید بیش از پیش تقویت گردد، بر لزوم برنامه ریزی و برنامه سازی در دو محور آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش و بهره گیری از همکاری دستگاه های ذیربط تاکید کرد.

شایان ذکر است بررسی طرح تحلیلی و ایده در خصوص تحول در نظام آموزشی، بررسی میزان مشارکت مدرسه هیات امنایی مالک اشتر در خصوص هزینه های کلاس های تربیت بدنی و تصمیم گیری در خصوص واگذاری اجاره ای محیط های آموزشی غیر مصرفی آموزش و پرورش نواحی 1 و 2 از اهم دستورات هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ارومیه بود که پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورا تصمیمات لازم در خصوص اجرایی شدن آنهااتخاذ شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.