ارومیه؛

اسراف بیش از 35 درصد نان در کشور

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: بیش از 35 درصد ضایعات نان در کشور تولید می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حسن ملکی‌نژادمعاون غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی در کارگاه علمی آموزشی بهبود کیفیت نان، اظهار داشت: مردم ایران روزانه بیش از 324 تا 505 گرم نان مصرف می‌کنند که این میزان در مناطق مختلف کشور با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی و آب و هوایی می‌تواند متفاوت باشد.

ملکی نژاد درباره میزان بالای ضایعات نان در کشور، افزود: یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه ویژه‌ای شود میزان بالای ضایعات نان در کشوراست.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که به عنوان اولین فاکتور مهم در تهیه نان مورد توجه قرار می‌گیرد، درجه استخراج آرد و پس از آن مواردی از جمله تخمیر، پخت، زمان نگهداری نان در محل نگهداری، ارزش تغذیه‌ای، میزان کالری، میزان پروتئین، ریز مغذی‌ها و مطلوبیت نان است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی تصریح کرد: همه مراحل تهیه نان، باید از جنبه‌های بهداشتی مورد تایید واقع شود.دکتر ملکی‌نژاد افزود: علاوه بر این باید در حوزه رعایت موارد بهداشتی در تهیه نان باید به جنبه‌های میکروبی، شیمیایی، باقی مانده سموم طبیعی به ویژه توکسین‌ها توجه ویژه‌ای کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.