بیش از 48 درصد از مدارس شهرستان سمنان تخریبی و فرسوده هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان گفت: 48 درصد مدارس سمنان تخریبی و فرسوده هستند و این واحدهای آموزشی باید بازسازی شوند.
سعید رضایی افزود: آموزش و پرورش هر ساله هزینه‌های سنگینی در بخش تعلیم و تربیت متحمل می‌شود و در استان سمنان، روزانه یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای آموزش و پرورش هزینه می‌شود.
وی تصریح کرد: عمده این هزینه‌ها در استان سمنان صرف حقوق و دستمزد کارکنان می‌شود و از این‌رو، منابعی که بتوانیم به سمت مدارس پیش ببریم، خیلی غنی نیست.
رضایی افزود: آموزش و پرورش این مقدار اعتبار را ندارد که بخواهد از پس همه هزینه‌های مدارس برآید و بر اساس آنچه اعلام شده، یک مدرسه با حداقل 100 نفر دانش‌آموز به‌طور متوسط در هزینه‌های جاری نظیر برق، آب، تلفن، اینترنت و ...، بین 300 تا 500 هزار تومان در ماه هزینه دارد.
وی افزود: اگر تعداد دانش‌آموزان بیشتر باشد، این هزینه‌ها خیلی بیشتر می‌شود؛ بیش از 48 درصد از مدارس ما نیز تخریبی و فرسوده هستند و چاره‌ای نداریم که در حوزه تعمیر و بازسازی و نگهداری آنها هزینه کنیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان گفت: همه تلاشمان این است که مدارس فرسوده بازسازی شوند و تلاش می‌کنیم تا به تعداد مدارس شهرستان سمنان افزوده شود؛ ولی باز خیلی از نیاز واقعی آموزش و پرورش عقب هستیم.
وی افزود: نباید کلاس‌هایمان بیش از 25 نفر دانش‌آموز داشته باشد؛ اما برای اینکه مدرسه در سمنان کم داریم، این میانگین بالاتر می‌رود؛ در مسکن مهر سمنان حدود 10 تا 15 هزار نفر جمعیت ساکن شده‌اند و تنها سه باب مدرسه وجود دارد و متوسط شمار دانش‌آموزان در کلاس‌های آن بالای 40 نفر است.
رضایی اظهار داشت: 40 نفر دانش‌آموز در یک کلاس، در مرحله نخست معلم را فرسوده می‌کند و دانش‌آموزان نیز در کلاس 40 نفری آسیب می‌بینند؛ چون معلم فرصت نمی‌کند به آنها آن‌چنان که باید و شاید توجه کند و این‌ از مشکلات ماست.
وی تصریح کرد:‌ طی دو سال 6 باب مدرسه به مدارس ما اضافه شده است؛ ولی هنوز هم فضای آموزشی زیادی کم داریم.
رضایی افزود: هر مدرسه در طول سال حداقل 3 میلیون تومان هزینه‌های جاری دارد و ما الزام هم نمی‌کنیم که خانواده‌ها به مدارس عادی پول بدهند؛ ولی خواهش ما این است که مشارکت وجود داشته باشد.
انتهای پیام / د
برچسب ها: مدارس ، فرسوده ، تخریبی ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.