معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان گفت: طرح تنبلی چشم از اول آبان تا پایان آذر در کل کشور اجرا می شود که هدف کلی آن شناسایی کودکان مبتلا به تنبلی چشم برای درمان است.

طرح معاینه تنبلی چشم کودکان در خوزستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی حسن زاده، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان بیان داشت: امسال 321 هزار و 126 کودک سه تا 6 ساله در خوزستان مورد معاینه تنبلی چشم و دیگر اختلالات بینایی قرار می گیرند.

وی افزود: این کودکان در 2 هزار و 200 پایگاه دائمی، غیر دائمی و تیم های سیار توسط 2 هزار و 300 مربی آموزش دیده معاینه می شوند.

حسن زاده ادامه داد: علاوه بر تنبلی چشم اختلالات دیگری از جمله دوبینی، عیوب انکساری، لزوم استفاده از عینک و نیاز به جراحی نیز تشخیص داده می شود.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان گفت:این معاینات در سه سطح انجام می شود که در سطح نخست مربیان در پایگاه ها کودکان را با دستگاه های بینایی سنجی معاینه می کنند و کودکان مبتلا به تنبلی چشم یا سایر اختلالات بینایی، در سطح دوم به کارشناسان بینایی سنج ارجاع، و در صورت نیاز عینک برای آنها تجویز می شود، و در سطح سه کودکان با مشکلات خاص به متخصصان چشم معرفی می شوند.

وی ادامه داد: این طرح همکاری آموزش و پرورش، شبکه های بهداشت و درمان و خانه های بهداشت را می طلبد.

حسن زاده اضافه کرد: پارسال 294 هزار و 724 کودک در خوزستان معاینه شدند که 18 هزار و 533 کودک مشکوک به سطح 2 ارجاع داده شدند که از این تعداد 15 هزار و 880 کودک به کارشناسان بینایی مراجعه کردند.

وی بیان داشت: از این تعداد 6 هزار و 193 کودک بیمار شناسایی شدند که از این تعداد یک هزار و 459 مبتلا به تنبلی چشم و چهار هزار و 108 نفر عیوب انکساری و بقیه به سایر اختلالات چشمی مبتلا بودند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.