مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از آغاز بکار نوزدهمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورشی استان از فردا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛رضا موزونی گفت: این جشنواره  تا چهارم آبان ماه و به مدت سه روز برگزار خواهد شد و قصه گویان برتر استان با هم  به رقابت خواهند پرداخت.
موزونی در ادامه با بیان اینکه در طول سه روز برگزاری جشنواره قصه‌گویان صبح‌ها و بعدازظهرها به قصه‌گویی خواهند پرداخت، گفت: صبح‌ها از ساعت هشت و نیم صبح تا 12 ظهر و بعداز ظهرها نیز از ساعت 14 تا 18 برنامه قصه‌گویی خواهیم داشت.
موزونی در ادامه موضوعات این جشنواره را آزاد و رضوی عنوان کرد و افزود: رویکرد قصه‌گویی‌ها با موضوعات دفاع مقدس، سبک زندگی ایرانی اسلامی و حماسی می‌باشد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجانان استان کرمانشاه با بیان اینکه در مجموع 150 نفر از قصه‌گویان استان کرمانشاه در این جشنواره شرکت کرده و در طول مدت برگزاری جشنواره به قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان می پردازند، گفت: امسال جشنواره در دو بخش کانونی و آزاد برگزار شده که در بخش آزاد آن پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها حضور دارند، ضمن اینکه امسال در بخش آزاد جشنواره قصه گویی، نوجوانان نیز شرکت کرده‌اند.
 موزونی در ادامه با بیان اینکه 30 درصد شرکت کنندگان در جشنواره قصه‌گویی پس از گذراندن مراحل داوری به مرحله کشوری که بهمن ماه امسال در تهران برگزار خواهد شد راه پیدا می کنند، گفت: برگزیدگان مرحله کشوری نیز به مرحله بین‌المللی راه پیدا خواهند کرد.
وی در ادامه ترویج فرهنگ قصه‌گویی را از اهداف برگزاری این جشنواره در استان عنوان کرد و گفت: جای قصه‌گویی به عنوان یک ابزار تربیتی مهم در دنیای امروز که خانواده‌ها و فرزندانشان غرق در دنیای مجازی شده‌اند، خالی است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.