در بسته انرژی این هفته جزئیات طرح برندسازی جایگاه های سوخت و چگونگی تامین آب شرب در سال آبی جاری مطرح شده است.

بسته انرژی در حال تکمیل /به گزارش خبرنگار  انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از مهمترین اخبار این حوزه در هفته ای که گذشت می توان به بررسی میزان توزیع بارش ها در سال آبی جاری اشاره کرد که تامین آب توسط وزارت نیرو را با چالش های جدی مواجه می سازد.

همچنین در این هفته سیروس کیان ارثی بر صندلی مدیریت شرکت ملی نفتکش تکیه زد؛ اما اخبار شرکت ملی نفتکش به همین جا ختم نمی شود چراکه امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت در واکنش به اخباری مبنی بر تحریم این شرکت نفتی اظهار داشت: شرکت ملی نفتکش با اجرای برجام از تحریم خارج شده است و مشکلی برای بیمه نفتکش‎های ایرانی از سوی بیمه گران اروپایی وجود ندارد.

گفتنی است در 24 مهرماه نیره پیروز بخت در نشست خبری به مناسبت روز جهانی استاندارد از تعطیلی 100 جایگاه عرضه سوخت گاز(CNG) به علت نا ایمن بودن خبرداد اما حسین باقری رییس بازرسی فنی طرح CNG در گفتگو با خبرنگار انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران تعطیلی این تعداد از واحد های عرضه سوخت گاز را تکذیب و اعلام کرد، لیست اعلام شده اسامی جایگاه های ناسازگار در طرح همسان سازی کیفی جایگاه ها هستند.

گروه انرژی سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران در این هفته طی گزارشی به بررسی نقاط ضعف و قوت طرح برندسازی جایگاه های سوخت کشور نیز پرداخته است که طی آن مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از این طرح تمجید اما رئیس اتحادیه جایگاه داران آن را بی معنا عنوان می کند.

لازم به ذکر است در روز سه شنبه سناتور سوپوتکا نائب رئیس مجلس سنای جمهوری چک به همراه هیئتی متشکل از نمایندگان  این کشور به ایران سفر کردند که در دیداری با چیت چیان وزیر نیرو در خصوص ساخت نیروگاه های زباله سوز و  تصفیه آب و فاضلاب مذاکره کردند.

بر اساس این گزارش سخنگوی ستاد مبارزه باقاچاق کالا و ارز نیز طی هفته ای که گذشت در گفتگویی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از نتایج مثبت طرح اعطای سوخت بر اساس پیمایش و کاهش قاچاق گازوئیل در راستای اجرای این طرح خبر داد.


از دیگر اخبار مهم حوزه انرژی در این هفته می توان به ادامه مذاکرات درباره توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی، کاهش 6.8 درصدی شاخص قیمت تولیدکننده برق در تابستان 95 و تاثیر مدیریت کلان در مقابله با بحران آب اشاره کرد.


مدیران ارشد آبی وزارت نیرو با اشاره به تاخیر در شروع بارش ها و نحوه توزیع بارندگی در سطح کشور را مهم ترین دغدغه سال آبی جاری عنوان کردند.
بسته انرژی در حال تکمیل /

با تصمیم اعضای هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش ایران، سیروس کیان ارثی جایگیزین علی اکبر صفایی در شرکت ملی نفتکش ایران شد.
بسته انرژی در حال تکمیل /

رییس بازرسی فنی طرح CNG کشور گفت: وضعیت کیفی جایگاه های عرضه سوخت گاز کشور مطلوب است و تنها 100 جایگاه، اندکی در مسیر بهبود کیفیت ناسازگاری کرده اند.
بسته انرژی در حال تکمیل /

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان این که شرکت ملی نفتکش ایران با اجرای برجام از تحریم خارج شده است، گفت: مشکلی برای بیمه نفتکش‎های ایرانی از سوی بیمه گران اروپایی وجود ندارد.
بسته انرژی در حال تکمیل /

مجری طرح میدان نفتی آزادگان شمالی گفت:درحال حاضر که فاز اول میدان نفتی تکمیل شده و تولید 75 هزار بشکه ای آن نیز محقق شده است و درحال مذاکره برای توسعه فاز دوم هستیم
بسته انرژی در حال تکمیل /

برندسازی، طرحی که به زعم مدیران وزارت نفت می تواند به بهبود نحوه عرضه سوخت در کشور کمک شایانی کند اما این مطلب در بین جایگاه داران چندان مورد قبول نیست.
بسته انرژی در حال تکمیل /

بر اساس اعلام مرکز آمار تغییرات شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش برق در چهار فصل منتهی به فصل تابستان سال 1395 نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه)، 6.84 درصد کاهش نشان می‌دهد.
بسته انرژی در حال تکمیل /


مقابله با بحران آب، نيازمند مديريت کلان و همه جانبه دولت بوده و صرفا تدوين قوانین بدون اجرا دردی دوا نمی کند.
بسته انرژی در حال تکمیل /

وزیر نیرو در دیدار با سناتور پرمیسل سوپوتکا خواستار مشارکت بیشتر شرکت‌های جمهوری چک در طرح‌های نیروگاهی ایران به ویژه ساخت نیروگاه‌های زباله‌سوز شد.
بسته انرژی در حال تکمیل /

سخنگوی ستاد مبارزه باقاچاق کالا وارز گفت: اصلاح نظام سهمیه بندی مانع قاچاق سوخت ازشبکه رسمی توزیع کشور شد.
بسته انرژی در حال تکمیل /






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار