اقدام مبهم سازمان لیگ فدراسیون والیبال!

آیا فقط «صالحین ورامین» بدهکار بود؟

لغو یک دیدار لیگ برتر به دلیل عدم تسویه حساب مالی با فدارسیون این سوال را در ذهن اهالی والیبال ایجاد کرد که آیا تنها تیم بدهکار لیگ والیبال، نماینده ورامین بود؟

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سی‌امین دوره لیگ برتر والیبال ایران در حالی روز گذشته آغاز شد که مسئولان سازمان لیگ فدراسیون والیبال دیدار دو تیم صالحین ورامین و پارسه تهران را لغو کرد که در نهایت تیم ورامین را با باخت فنی 3 بر صفر مواجه کرد.

این دیدار در حالی لغو شد که پیش از آغاز این رقابت‌ها از سوی فدراسیون و سازمان لیگ به تیم‌های بدهکار اولتیماتوم داده شده بود که در صورت عدم تسویه حساب مالی با بازیکنان و فدراسیون اجازه حضور در این دوره از لیگ برتر را نخواهند داشت.

تصمیم فدراسیون والیبال مبنی بر لغو دیدار تیم صالحین ورامین نشان دهنده این مطلب بود که این بار سازمان لیگ و فدراسیون روی حرف خود مانده‌اند و در اجرای قوانین قاطعانه عمل کردند. اما سوالی که پس از این تصمیم قاطع از سوی فدراسیون، ذهن اهالی والیبال را به خود معوطف کرد این است که آیا صالحین ورامین به واقع تنها تیم بدهکار از بین 12 تیم حاضر در لیگ برتر بوده است یا خیر؟

در حالی که مهلت ارائه تسویه حساب مالی باشگاه‌ها 2 بار از سوی سازمان لیگ تمدید شد، اما پس از تمدید این زمان که 26 مهر ماه بود، مشخص شد که 4 تیم سایپا، پیکان، متین ورامین و شهرداری ارومیه هنوز به بازیکنان خود بدهکار هستند. آن هم در فاصله تنها دو روز مانده به آغاز مسابقات لیگ. با این حال فدراسیون نشینان به تیم‌های بدهکار بار دیگر فرصت دادند که تا روز مسابقات تسویه حساب مالی خود را ارائه داده و در لیگ حضور داشته باشند.

برنامه کامل دور رفت مسابقات هم به دلیل مشخص نبودن تیم‌های حاضر در لیگ اعلام نشد. درخشنده، رییس سازمان لیگ فدراسیون والیبال در این باره گفت: « ما مشکلی در ارائه برنامه کامل مسابقات لیگ نداریم اما عدم تسویه حساب برخی تیم‌ها باعث شد تا با کمی معطلی این کار را انجام دهیم.»

این موضوع که تسویه حساب مالی تیم‌ها از سوی سازمان لیگ دقیقا به تسویه حساب بدهی به فدارسیون مربوط می‌شود یا بدهی به کادر فنی و بازیکنان را هم در بر می‌گیرد موضوعی است که هنوز به طور دقیق مشخص نیست. مسئولان فدراسیون گاهی این تسویه حساب را تنها به پرداخت ورودی تیم‌ها منوط کردند و در جایی دیگر عنوان کردند بدهی تیم‌ها با تمام بدهکارانشان باید تسویه شود! 

با تمام این تفاسیر هنوز بازیکنان زیادی وجود دارند که مبالغ قرارداد فصل قبل خود از تیم‌ها را دریافت نکرد‌اند. مجتبی میرزاجانپور، ملی‌پوش فصل قبل تیم والیبال پیکان که امسال در تیم شهرداری ارومیه حضور دارد، در گفتکو با خبرنگار توپ و تور باشگاه خبرنگاران گفت: «من هنوز از باشگاه پیکان طلبکارم و این تیم مبلغ فصل قبل قرارداد من را پرداخت نکرده است.»

از طرفی تیم‌هایی مانند شهرداری ارومیه و سایپا هم درصد زیادی از بازیکنان و کادر فنی فصل قبلشان هنوز طلبکار هستند و مشخص نیست تصمیم گرفته شده در هفته نخست لیگ برتر والیبال چرا تنها شامل حال متین صالحین ورامین شده است؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۵
سلام. درسته که 4 تیم به بازیکنان خود بدهکار هستند. اما سه تیم ارومیه سلیپا و پیکان مبلغ ورودی رو پرداخت کردند. این در حالی است که متین ورامین ورودی خود را هنوز پرداخت نکرده و این شد که بازی برگزار نشد.
آخرین اخبار