به مناسبت روز جهانی استاندارد در شیراز از چهار واحد تولیدی نمونه، 10 واحد صنعتی برگزیده و 9 مسوول کنترل کیفیت برتر استان فاس تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: یک میلیون بازرسی و بیش از 100هزار نمونه برداری در یکسال گذشته توسط این سازمان از واحد های صنعتی کشور انجام شده است که در این بازرسی ها 600 مورد جعل علامت استاندارد مشاهده شد و پرونده 2هزار و 500 واحد متخلف باطل شده است.
مرندی مقدم افزود: هرچه کشورها پیشرفته تر هستند میزان استاندارد اجباری در آنها کمتر است اما در این کشور ها خود واحد های صنعتی به دنبال ارتقاء کیفیت هستند و این موضوع سبب شده که واحدهای صنعتی سطح استاندارد های کشورهای پیشرفته را افزایش  دهند.
استاندار فارس ادامه داد: مردم نقش تعیین کننده ای در ملزم کردن واحد های صنعتی به استاندارد سازی محصولات خود دارند.
سیّد محمدعلی افشانی با بیان اینکه واحد های تولیدی باید کسب گواهینامه استاندارد را نخستین گام برای رسیدن به مراحل بالاتر بدانند افزود: ورود به عرصه تولید بسیار دشوار است و باید از کسانی که سرمایه خود را وارد این حوزه می‌کنند قدردانی شود.
وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان کشور با ارتقای سطح کیفیت تولیدات خود می‌توانند در سطح جهانی نیز رقابت کنند گفت: امروز در عرصه رقابتی افرادی موفق هستند که با دانش و تکنولوژی روز همراه باشند.
وی افزود: سیستم کنترل کیفیت تنها محصول را کنترل می‌کند و سیستم مدیریت کیفیت فرآیند ها از ابتدا تا انتها و در نهایت محصول را کنترل می‌ کند.
انتهای پیام/ر
برچسب ها: تجلیل ، واحدهای ، نمونه ، صنعتی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار