مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس از استانداردسازی یک چهارم واحد های تولیدی در فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مرتضی رهنما مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس گفت: با تفاهم‌نامه ‌ای که با اتاق بازرگانی منعقد کردیم، مقرر شد مرکز استاندارد سازی در این اتاق راه ‌اندازی شود تا کالا های باکیفیت تولید و در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه واحد های تولیدی که مشمول استاندارد سازی هستند باید نسبت به اجرای این طرح اقدام کنند تا پلمب نشوند، افزود: در شش ‌ماهه نخست امسال بازرسی از 3 هزار واحد تولیدی، ارسال 2 هزار و 900 خط تولید به آزمایشگاه، بازرسی از 8 هزار مغازه و آزمون 4 هزار نازل‌های سوخت در این استان اجرایی شده است.
رهنما ادامه داد: راه ‌اندازی دفاتر استانداردسازی در سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان ‌ها، جهاد کشاورزی، دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز و دانشگاه آزاد مرودشت انجام شده که این تعداد تا پایان امسال به 10 مورد افزایش می ‌یابد.
رهنما تصریح کرد: اداره کل استاندارد فارس در دو سال متوالی در راستای اجرای تکریم و حفظ کرامت ارباب ‌رجوع، جلوگیری از فساد در واحد ها، صدور پروانه بهره‌برداری و نیز پیگیری واحد های تولیدی از طریق اینترنت رتبه برتر را در کشور به خود اختصاص داده است.
وی بیان داشت: برای نخستین بار اداره کل استاندارد با همکاری نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی و دامپزشکی خط تولید استاندارد گوشت حلال بسته ‌بندی‌شده برای صدور به کشورهای مسلمان و غیرمسلمان را از فردا راه ‌اندازی می‌کند.
رهنما خاطر نشان کرد: از چهار واحد تولیدی دارای نشانه استاندارد شامل شرکت ‌های نفت پاسارگاد، سیمان ‌سفید نی ‌ریز، توسعه صنایع پلاستیکی ایران و سیمان فارس به ‌عنوان واحد های برتر معرفی و تجلیل می ‌شود.
رهنما اضافه کرد: 10 واحد تولیدی شامل صنایع غذایی که هیچ‌گونه تذکر، اخطار و ایراد کارشناسی در طول یک سال نداشته ‌اند نیز شامل شرکت‌ های دایتی، بهروز، توژی، تخم‌مرغ پارسی‌رنگ، دستمال‌ کاغذی رعنا، هایپراستار در شیراز، رنگ ‌سازی بکتاش، ایزوگام شرق دنیا، دکوران، مشک‌فام و مرکز ارائه خدمات غذایی به‌ عنوان نمونه معرفی می‌ شوند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار