اصفهان؛

برگزاری همایش بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی در اصفهان

همایش بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی 17 آذر امسال در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این همایش برای نخستین بار در کشور با همکاری معاونت آموزشی وزارت بهداشت، شورای سیاستگذاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی اصفهان برگزار می شود.
هدف از برگزاری این همایش، ارائه تجربه های صاحبنظران در زمینه بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی به عنوان یکی از محورهای طرح تحول و نوآوری در آموزش این رشته و شناسایی و تقدیر از دستاوردهای برتر در این زمینه است.
محورهای اصلی همایش شامل تدوین و اجرای برنامه های آموزشی بین المللی و جذب دانشجو، استاد و پژوهشگر بین المللی، اعتباربخشی برنامه های آموزشی بین المللی، ایجاد موسسه های آموزشی، شهرک های سلامت بین المللی، ایجاد پژوهشکده ها، شبکه های علمی و جوایز بین المللی، برگزاری نمایشگاه ها و همایش های بین المللی و صادرات مواد کمک آموزشی است.
عضو کمیته علمی همایش بین المللی سازی آموزش پزشکی روز پنجشنبه به ایرنا گفت: سه هدف اصلی ما از برگزاری این همایش، ارتقای جایگاه بین المللی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در زمینه های استاد، دانشجو و پژوهش، خلق ثروت دانش بنیان از طریق آموزش و محصول های آموزشی و ارتقای منابع انسانی داخلی از طریق انجام طرح های تحقیقاتی مشترک با دانشگاه های خارجی است.
دکتر حبیب الله رضایی افزود: تجربه ها و چالش های مختلف در این زمینه در همایش مورد بحث و بررسی قرار می گیرد تا از بین آنها، بهترین راهکارها برای دستیابی به این سه هدف، شناسایی شود.
وی با بیان اینکه اکنون سه نوع دانشجوی خارجی در دانشگاه های علوم پزشکی کشورمان تحصیل می کنند، اظهار کرد: این دانشجویان شامل بورسیه الف، ب و ج هستند.
رضایی ادامه داد: هزینه تحصیل برای دانشجویان بورسیه الف رایگان است و همچنین کمک هزینه تحصیلی به آنها تعلق می گیرد.
وی با بیان اینکه هزینه تحصیلی برای دانشجویان بورسیه ب نیز رایگان است، تصریح کرد: اما به این دسته از دانشجویان، کمک هزینه تحصیلی تعلق نمی گیرد.
وی اظهار کرد: دانشجویان بورسیه ج باید با هزینه خودشان در کشور تحصیل کنند که به این دسته از دانشجویان، شهریه پرداز خارجی اطلاق می شود.
این متخصص آموزش پزشکی گفت: بیشتر دانشجویان خارجی پزشکی در کشور از دسته بورسیه الف و ب هستند که لازم است به سمت افزایش تعداد دانشجویان بورسیه ج حرکت کنیم.
آخرین مهلت ثبت نام در همایش بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی، 16 آذر و آخرین مهلت ارسال مقاله 17 آبان است.
حدود یکهزار دانشجوی خارجی در 15 دانشگاه کشور در رشته های علوم پزشکی تحصیل می کنند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.