مدیر کل امور عشایر استان اردبیل گقت: در شش ماهه نخست امسال 2 هزار و 138 خانوار عشایری تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی و عشایری قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ قادر هنرمند افزود: در شش ماهه اول امسال 2 هزار و 138 خانوار عشایری در سطح استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی و عشایری قرار گرفتند.

وی گفت:‌ در شش ماهه اول آب‌رسانی سیار به مقدار 26 هزار متر مکعب و توزیع کپسول گاز به تعداد دو هزار و 48 سیلندر در بین عشایر استان اردبیل انجام شده است.

مدیر کل امور عشایر استان اردبیل از توزیع آرد به مقدار یک هزار و 800 تن در بین عشایر در سال گذشته خبر داد و افزود: تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم خدمات مناسب و ارزنده‌ای به ویژه در حوزه توزیع آرد بین عشایر ارائه کنیم و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

هنرمند با اشاره به توزیع نهاده‌های دامی در بین عشایر استان اردبیل بیان کرد:‌ در شش ماه گذشته به مقدار یک هزار و 827 تن نهاده‌های دامی مختلف بین عشایر استان توزیع شد .

وی گفت: بیش از 66هزار و 500 نفر در قالب 12 هزار و 800 خانوار جمعیت عشایری استان اردبیل را تشکیل می دهند که برابر با 5.6 درصد جمعیت این استان است که در 572 قشلاق، هفت زیست بوم و یک هزار و 527 چادر زندگی می کنند.وی افزود: عشایر استان اردبیل یک میلیون و 500 هزار راس دام دارند و نیز به میزان 12هزار و 600 مترمربع صنایع دستی به صورت سالانه تولید می کنند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، بیمه ، خانوار ، عشایر ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.