معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: با هدف از بین بردن محرومیت در مناطق کمتر توسعه یافته صندوق توسعه متوازن باید در کنار صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اقبال عباسی افزود: ایجاد نشاط اجتماعی همراه با توسعه اقتصادی میسر است و اگر به این بعد توجه نشود، اجتماعی ناسالم را شاهد خواهیم بود.

وی توزیع سرمایه‌ در مناطق توسعه نیافته را بسیار مهم اعلام کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی بیشتر بر روی اقتصاد عدالت‌محور پیاده شده اما توسعه متوازن به طور قطع و یقین در کشور رخ نداده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: با هدف از بین بردن محرومیت در مناطق کمتر توسعه یافته، صندوق توسعه متوازن باید در کنار صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شود.

عباسی بیان کرد: برای ایجاد توسعه متوازن نو تقویت مناطق کمتر توسعه یافته باید جبران مافات شود و توصیه می‌کنیم در کنار صندوق توسعه ملی باید صندوق توسعه متوازن نیز شکل گیرد.

وی تقویت مناطق کمتر توسعه یافته را بسیار مهم اعلام کرد و گفت: از منظر تاریخی برخی مناطق آذری قبل از جمهوری اسلامی به دلیل مسائل امنیتی شاهد سرمایه‌گذاری‌های مهم و اساسی نبوده است و بعد از انقلاب و سپس هشت سال جنگ تحمیلی این مناطق و مناطق مشابه با محرومیت‌های تاریخی مواجه بوده اند.

معاون استاندار اردبیل ادامه داد: در توسعه مناطق باید محرومیت جبران شود و در توزیع اعتبارات شاخص‌هایی را در نظر بگیریم.

عباسی افزود: در مناطق کمتر توسعه یافته شاهد بسیاری از طرح‌‌های نیمه کاره هستیم که باید با همت مسؤولان و رسیدگی بیشتر این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: اهرم فشاری در قانون باید پیش‌بینی شود هر دولتی که برسر کار است امر سرمایه‌گذاری بازسازی و نوسازی صنایع را مدنظر قرار دهد.

وی به مشکل موجود در شهرک‌های صنعتی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اشاره کرد و گفت: قیمت زمین و منابع اولیه همچون آب، برق، گاز و تلفن در شهرک‌های صنعتی مناطق محروم با شهرک‌های صنعتی استان‌های پیشرفته یکی است و این خود می‌تواند زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مناطق محروم را کند نماید.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، صندوق ، توسعه ، متوازن ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.