معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت با راهکارهای جدید به دنبال کاهش و کنترل بیماری سرطان در کشور است تا دغدغه‌های مردم نیز کمتر شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سیدمحمد هادی ایازی در اولین همایش سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های ارائه شده سرطان مری، معده و ریه در استان اردبیل از آمار بالایی برخوردار است به طوری که باید در کنترل این بیماری‌ها تدبیری مناسب بیندیشیم که اولین راهکار حرکت‌های پیشگیرانه با تغییر سبک زندگی و توجه به تغذیه مناسب است.

وی ضرورت ارتقای آگاهی مردم را در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های غیرواگیر به عنوان عامل اصلی مرگ و میرها در شرایط کنونی افزود: ما اگر بتوانیم بیماری‌های غیرواگیر را از دیابت و فشار خون گرفته تا سرطان‌ها و سکته‌های مغزی، قلبی و عروقی کنترل کنیم قطعاً در این زمینه می‌توانیم سلامت و عمر افراد جامعه را تا سال‌های طولانی تضمین کنیم.

ایازی تصریح کرد: در این راستا اصلی‌ترین محور کار خود مردم و تبلیغات گسترده‌ای است که رسانه‌ها با همکاری تشکل‌های مردم نهاد انجام می‌دهند تا با حفظ سلامتی خود هزینه‌ها در کشور کاهش یافته و ما در سایر بخش‌ها این هزینه‌ها را انجام دهیم تا خدمات رفاهی مردم افزایش یابد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، کنترل ، سرطان ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.