رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایشگاه های کتاب با سطح تاثیر پذیری اجتماعی بالا نقش مهمی در ارتقای سطح مطالعه و فرهنگ عمومی جامعه دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرهنگی در بازدید از نمایشگاه کتاب تبریز گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز به دلیل ویژگی های خاص خود، امتیازات منحصر به فردی در مقایسه با سایر نمایشگاه های مشابه دارد.

وی اضافه کرد: نمایشگاه کتاب تبریز به اذعان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از تهران، بزرگترین نمایشگاه کتاب کشور شناخته می شود.

وی با اشاره به اینکه وجود مراکز متعدد حوزوی و دانشگاهی، آذربایجان شرقی را به استانی فرهنگی و علمی تبدیل کرده است، ادامه داد: این استان در حوزه چاپ و نشر نیز فعالیت های گسترده و مطلوبی در منطقه شمال غرب کشور دارد و مردم آذربایجان همواره از برگزاری رویدادهای فرهنگی از جمله نمایشگاه کتاب استقبال کرده اند.

فرهنگی گفت: میزان کتاب خوانی یکی از شاخص های فرهنگی هر جامعه است و تعامل میان ناشران، مؤلفان و مخاطبان فرهنگ، هنر و ادب نقش ارزنده و ارزشمندی ایفا می کند.

وی با تأکید بر اینکه نمایشگاه های استانی فرصتی برای دسترسی اهالی فرهنگ به تازه های نشر در شهرستان هاست، افزود: حضور گسترده ناشران در کنار اطلاع رسانی مناسب و استقبال ناشران بزرگ کشور از نمایشگاه کتاب تبریز نشان از اهمیت این رویداد فرهنگی منطقه دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان بازدید مردم آذربایجان شرقی از نمایشگاه کتاب تبریز به نسبت میزان جمعیت استان بیشتر از نمایشگاه کتاب تهران است، گفت: ایجاد تسهیلات لازم، حمایت از ناشران و اعطای یارانه خرید کتاب از جمله عواملی هستند که می تواند در رونق هر چه بیشتر نمایشگاه های کتاب اثرگذار باشد.

فرهنگی گفت: کمک برای پایین آوردن هزینه حضور در نمایشگاه برای ناشران و بازدیدکنندگان در کنار حضور فعال مجموعه هایی مانند آموزش و پرورش، حوزه های علمیه و دانشگاه ها نقش مهمی در افزایش میزان استقبال مردم از نمایشگاه های استانی کتاب دارد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.