مشاور وزیر امور خارجه گفت: انصارالله دست بالا را در مذاکرات سیاسی خواهد داشت.

"حسین شیخ‌الاسلام" مشاور وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ایجاد آتش بس در یمن عنوان داشت: آمریکا و انگلیس می‌خواهند با ایجاد آتش بس، سعودی‌ها را از گرداب و منجلابی که در آن فرو رفته است، نجات دهند. 

مشاور وزیر امور خارجه ادامه داد: آنها می‌خواهند با کمک به دولت سعودی اهداف خود را به لحاظ سیاسی به دست بیاورند ولی واضح است که انصار‌الله چنین اجازه‌ای نخواهد داد و دست بالا را در مذاکرات سیاسی خواهد داشت.

شیخ‌الاسلام افزود: سعودی‌ها نزدیک به 20 ماه با انواع سلا‌ح‌های مختلف به کشت و کشتار در یمن می‌پردازند و نصف حملات در داخل خاک عربستان انجام می شود، به این صورت که یمنی‌ها با پیشروی در داخل خاک سعودی‌ها به آنها حمله می‌کنند. کشورهای ائتلاف کننده با سعودی‌ها به دلیل اینکه آنها توانایی رهبری ائتلاف سعودی را نداشتند کنار کشیده و رژیم سعودی در یک حالت انزوا قرار گرفته است.

وی با اشاره به آخرین گزارشی که احمد شهید در رابطه با نقض حقوق بشر در ایران  منتشر کرده است، عنوان کرد: در هر صورت این یک ابزار برای غربی‌ها برای اهداف سیاسی‌شان بوده که به ایران فشار بیاورند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار