پاسخ عجیب ترامپ به پرسشی درباره ناکامی احتمالی‌اش در انتخابات

در آخرین مناظره انتخاباتی آمریکا، دونالد ترامپ درباره پذیرفتن شکست احتمالی‌اش در انتخابات اظهارنظر عجیبی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، بامداد روز پنجشنبه، دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – گفت در صورتی که در انتخابات روز 8 نوامبر (18 آبان) پیروز نشود، ممکن است نتایج را قبول نکند.

در آخرین مناظره انتخاباتی میان ترامپ و هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات – از ترامپ پرسیده شد آیا اظهاراتش به این معنی است که از انتقال قدرت صلح‌آمیز رقیبش حمایت خواهد کرد یا خیر.

ترامپ در پاسخ گفت: "آنچه من می‌گویم این است که در زمان خودش به شما اطلاع خواهم داد. من فعلا به این پرسش شما پاسخ نمی‌دهم."

هیلاری کلینتون این پاسخ ترامپ را "وحشتناک" خواند. وی گفت: "دموکراسی این‌گونه کار نمی‌کند. ما نزدیک به 240 سال حکومت داشته‌ایم و در این مدت انتخابات آزاد و منصفانه برگزار کرده‌ایم. نتایج انتخابات هرچه بوده است را همواره پذیرفته‌ایم. از هرکه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آماده شده است، انتظار می‌رود اینگونه عمل کند."

در آخرین مناظره انتخاباتی که تمرکز بیشتری بر سیاست‌های نامزدها بود تا شخصیت‌های آن‌ها، کلینتون و ترامپ بار دیگر از یکدیگر به طور شدید انتقاد کردند.

دونالد ترامپ، کلینتون را "زن نفرت‌انگیز" خواند. وی کلینتون را مسئول اتهامات وارد شده به خودش، مبنی بر تعرض جنسی به چند زن دانست و گفت باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – و کلینتون موجب برهم زدن نظم سخنرانی‌های تبلیغاتی‌اش بوده اند. ترامپ همچنین گفت بنیاد کلینتون یک نهاد مجرمانه است و کلینتون هرگز نباید کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا می‌شد.

کلینتون نیز در پاسخ به وی گفت سخنان رقیبش خشونت را در جامعه افزایش می‌دهد. وی گفت ترامپ زنان را تحقیر کرده است و ریاست جمهوری ترامپ خطری برای آمریکا خواهد بود. کلینتون همچنین گفت ترامپ در گذشته نیز اعلام کرده بود یکی از برنامه‌های تلویزیونی‌اش باید جایزه "امی" را کسب می‌کرد و حق وی پایمال شده است. ترامپ نیز در پاسخ به این سخن کلینتون گفت: "بله، جایزه به من تعلق داشت."

ترامپ و کلینتون همچنین در ابتدا و نیز انتهای سومین و آخرین مناظره تلویزیونی با یکدیگر دست ندادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار