هافینگتن پست در مطلبی به بررسی احتمال تنظیم شکایت از جانب ترامپ علیه مدعیان تعرض جنسی از سوی وی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت "هافینگتن پست"، بیش از 12 زن در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – را متهم به تعرض جنسی کردند. وی این افراد را دروغگو خواند و تعهد کرد پس از برگزاری انتخابات، از آن‌ها شکایت کند. حال که ترامپ در این رقابت‌ها پیروز شده است، به نظر نمی‌رسد تاکنون به این تعهد خود عمل کرده باشد.

"گلوریا آلرد" – وکیل مدافع 4 نفر از این زنان – در این‌باره گفت: "ما تاکنون از وکلای ترامپ تماسی دریافت نکرده‌ایم." همچنین، مدرکی دال بر تنظیم شکایت از جانب ترامپ علیه این افراد در دسترس نیست.

بسیاری از این افراد، پس از انتشار یک ویدیو که در آن دونالد ترامپ سخنان توهین‌آمیزی را درباره زنان بیان می‌کند، اتهامات تعرض جنسی را مطرح کردند. برخی از ادعاهای این زنان با اظهارات ترامپ در این ویدیو شباهت بسیاری دارد.

این در حالی است که ترامپ به این اتهامات شدیدا واکنش نشان داد. وی در یک سخنرانی در ایالت پنسیلوانیا گفت: "این زنان برای آسیب رساندن به ستاد انتخاباتی من، هر دروغی را به زبان آوردند. کاملا دروغ است. این‌ها هرگز اتفاق نیافتاده است. پس از پایان انتخابات، از تمامی این دروغ‌گویان شکایت خواهم کرد."

یکی از وکلای ترامپ با ارسال نامه‌ای به روزنامه نیویورک تایمز، درخواست کرد یکی از گزارش‌ها درباره 2 اتهام تعرض جنسی ترامپ به این زنان را حذف کند. در این نامه آمده بود: "ناتوانی در اجرای این مسئله موجب خواهد شد تمامی راه حل‌ها و اقدامات ممکن مد نظر گرفته شود."

با این‌حال، نیویورک تایمز از این گزارش دفاع کرد. سخنگوی نیویورک تایمز روز دوشنبه اعلام کرد پس از این نامه، وکلای ترامپ با این روزنامه تماس دیگری برقرار نکرده اند.

تیم انتقال قدرت ترامپ درباره این مسئله اظهار نظر نکرد.

با این‌حال، حتی در صورتی که ترامپ از این افراد شکایت کند، نمی‌تواند ادعای خسارت کند. زیرا در ویدیوی افشا شده وی به صراحت اقدامات شنیعش را به رخ کشیده است و نمی‌تواند ادعای خدشه‌دار شدن آبرویش را بیان کند.

دلیل دیگری که نشان می‌دهد دونالد ترامپ از این زنان شکایت نخواهد کرد این است که وی باید در دادگاه حاضر شود و سوگند یاد کند. روند حقوقی می‌تواند وی را مجبور کند وضع سلامتی و اطلاعات مالی خود را افشا کند. ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری به سختی کوشید درباره این دو مسئله افشاگری نشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار