مدیرکل امور تجاری شرکت ارتباطات زیرساخت قدم نهایی واگذاری را تصویب تعرفه‌ها توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات دانست.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛مجید میرزایی مدیرکل امور تجاری شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به واگذاری فیبر تاریک ( زیر ساخت های فیبری بلا استفاده )به بخش خصوصی گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت این امکان را فراهم کرده است، که هر دو طرف دولتی و بخش خصوصی بتوانند در این زمینه به یکدیگر کمک کنند. بخش دولتی باید امکان اجاره دادن فیبرهای مازاد را به بخش خصوصی داشته باشد و بخش خصوصی هم در مکان‌هایی که فیبر نیست، سرمایه‌گذاری کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چند اپراتور برای دریافت فیبر تاریک درخواست دادند، اما تعرفه آن هنوز مشخص نشده است، افزود: پیشنهاد تعرفه را آماده کردیم که باید توسط هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تایید شده و سپس سازمان تنظیم مقررات آن را مصوب کند، در آن صورت ما مصوبه سازمان را اجرا می‌کنیم و قرارداد می‌بندیم.

میرزایی در پایان اظهار کرد: این دیدگاه وجود دارد که هر دو طرف دولتی و خصوصی بتوانند در زمبینه توسعه شبکه فیبر کشور باهم همکاری کنند، بدین ترتیب که ما بتوانیم فیبر تاریک اجاره دهیم و بخش خصوصی نیز بتواند جاهایی که فیبر وجود ندارد، ایجاد کند و ما هم استفاده کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.